کارگرجم: بازیکنان استقلال به حواشی توجه نکنند/ فوتبال ایران به فردی مثل رایکوف نیاز دارد

تهران-ایرنا- پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال، گفت: فوتبال ایران به فردی مثل رایکوف نیاز دارد تا با شناخت جوانان و اعتماد کردن به آنان، آینده تیم ملی را بسازد.

اکبر کارگرجم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از روزهای نه‌چندان دور فوتبال ایران سخن گفت و اظهار داشت: فوتبال را از سن ۱۳ سالگی شروع کردم و سال‌ها در باشگاه استقلال حضور داشتم. سال ۴۷ وارد تیم ملی شدم و سال ۱۳۵۷ از فوتبال خداحافظی کردم. در این سال‌ها برای استقلال و تیم ملی بازی کردم و خاطرات بسیار خوبی دارم. فوتبال حرفه‌ای روزی تمام می‌شود و جوانگرایی و شرایط سنی در سال ۵۷ موجب شد تا از تیم ملی و فوتبال خداحافظی کرده و کنار بروم.

وی که از مدافعان مطرح فوتبال ایران بود در واکنش به اینکه چرا هواداران به او لقب «سیم‌خاردار» داده بودند،‌ یادآور شد: این لقبی بود که آنها به من دادند و این هم به خاطر لطف و محبت‌شان بود. همیشه خودم را مدیون هواداران می‌دانم اما واقعیت این است که برای خیلی‌ها فراموش شده‌ایم و یادی از ما نمی‌کنند. مگر در رقابت‌هایی مانند جام یونس شکوری دور هم جمع شویم. این جام محلی برای جمع شدن بزرگان فوتبال ایران است. افرادی که برای خیلی‌ها فراموش شده‌اند اینجا دور هم جمع می‌شوند و این جام با کیفیت بالا و نظم خوبی برگزار می‌شود و امیدوارم همیشه برقرار بماند.

کارگرجم: بازیکنان استقلال به حواشی توجه نکنند/ فوتبال ایران به فردی مثل رایکوف نیاز دارد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران درباره شرایط این روزهای آبی‌پوشان، اضافه کرد: مشکل اصلی استقلال را در دفاع این تیم می‌بینم. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید در خط دفاعی به مراتب مستحکم‌تر باشد. کوچکترین اشتباه خط دفاعی جبران ناپذیر است و اگر ایرادی در کار باشد، می‌تواند برای تیم دردسرساز شود. ساماندهی خط دفاعی و پوشش بازیکنان نسبت به یکدیگر باید به خوبی رعایت شود. مدافعان باید قدرت و سرعت به مراتب بهتری از مهاجمان حریف داشته باشند تا در شرایط خاص جا نمانند، اما در بازی با ذوب‌آهن دیدیم استقلال چگونه گل خورد.

کارگرجم ادامه داد: استقلال را دوست دارم و بازی‌های پرسپولیس را هم دنبال می‌کنم تا ببینم چه می‌شود. این دو تیم برای مردم از اهمیت بیشتری برخوردار هستند،‌ به هر حال اسم و رسم آنها و هوادارانی که دارند، باعث می‌شود همواره در کانون توجه باشند. متاسفانه چند سالی است حاشیه‌های فوتبالی خیلی زیاد شده و به بازیکنان توصیه می‌کنم به این مسائل ورود نکرده و در آن دخالت نداشته باشند. تیم‌های بزرگ همیشه حاشیه داشته و دارند و اگر در کورس قهرمانی باشند، این حاشیه‌ها بیشتر است و تبعات شدیدتری هم دارد. باید فکر و تمرکز بازیکنان را روی تمرینات و بازی باشد تا بتوانند در پایان فصل به آنچه می‌خواهند برسند.

کارگرجم: بازیکنان استقلال به حواشی توجه نکنند/ فوتبال ایران به فردی مثل رایکوف نیاز دارد

وی در مورد حاشیه‌های داخلی استقلال نیز گفت: داخل باشگاه و تیم نیستم که بخواهم قضاوت کنم و از طریق رسانه‌ها در جریان امور قرار می‌گیرم. حرف من به بازیکنان استقلال این است که با تمرکز بیشتری امور را پیش ببرند و فراموش نکنند اختلاف‌ها، فقط به مجموعه تیم ضربه می‌زند. فوتبال با برد و باخت زیباست و همین که نمی‌شود نتایج را پیش‌بینی کرد، باعث جذابیت این ورزش شده است. باید ضعف‌ها را شناخت و جنبه برد و باخت داشت تا در طول لیگ بتوانید امتیازهایی که لازم دارید را جمع کنید.

پیشکسوت سال‌های نه چندان دور تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به عدم وجود ستاره‌های جوان در لیگ برتر، اظهار داشت: فوتبال ما به فردی مانند رایکوف نیاز دارد. استعدادیابی خیلی مهم است و کار هر کسی نیست که بخواهد این استعداد را در یک کودک یا یک نوجوان پیدا کند. در گذشته روی این موضوع خیلی کار می‌شد و بسیاری از بازیکنان ما از زمین‌های خاکی و با همین استعدادیابی‌ها کشف و به فوتبال ایران معرفی شدند. روزهایی بود که ۱۳ تا ۱۴ بازیکن استقلال در تیم ملی بودند و برای حضور در ترکیب تیم ملی و باشگاه رقبای سرسختی داشتیم اما الان شرایط متفاوت شده و این در کشوری که سرشار از استعداد است، خوب نیست. توصیه من به بازیکنان فقط یک چیز است،‌ انضباط و اخلاق را رعایت کنید. اینکه برای هر سوت بخواهید به داور اعتراض کنید را درک نمی‌کنم، باید حرمت‌ها را حفظ کرد و جلوی برخی اتفاقات بد را گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha