۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85474486
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رونمایی از پرتره شهیده ناهید فاتحی کرجو در سنندج+فیلم

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۳
کد خبر: 85474486
رونمایی از پرتره شهیده ناهید فاتحی کرجو در سنندج+فیلم

سنندج- ایرنا- به مناسبت روز دختر و در آیینی از پرتره "شهیده ناهید فاتحی کرجو" اثر هنرمند کردستانی فرنوش درخشانی با حضور جمعی از مسئولان در پردیس سینمایی بهمن سنندج رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، شهیده ناهید فاتحی‌ کرجو در چهارم تیرماه سال ۱۳۴۴ در شهر سنندج در میان خانواده‌ای مذهبی و اهل‌تسنن به‌دنیا آمد، وی از شهدای شاخص کشور است که هفتم آذرماه ۱۳۶۱ در روستای هشمیز سنندج به اسارت گروه‌های ضد انقلاب درآمد و پس از شکنجه به شهادت رسید.

پرتره این شهیده کردستانی توسط فرنوش درخشانی معلم و مدرس کلاس‌های تجسمی کشیده شده است، این هنرمند کردستانی در سال گذشته بیش از ۲۰۰ هنرجو را آموزش داده و ضمن حضور و موفقیت در جشنواره های مختلف چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی هنرجویان را نیز برپا کرده است.

در ادامه این آیین از پنج نفر از دختران موفق و توانمند استان در عرصه های مختلف تجلیل شد که فرنوش درخشانی نیز یکی از این دختران بود.

رئیس حوزه هنری کردستان در این آیین اطظهار کرد: ما در تمام رویدادهای هنری تلاش می کنیم که یک اثر هنری به قلم توانای هنرمندان استان در حوزه ایثار و شهادت خلق شود که پرتره شهیده فاتحی کرجو یکی از این آثار است.

اسعد فرهادی افزود: استان کردستان و شهر سنندج هنرمندان توانمند و بااستعدادی در عرصه های مختلف هنری دارد و ما به عنوان مسئولان فرهنگی باید زمینه را برای رشد و شکوفایی استعدادی آنان فراهم کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha