۱۲ هزار و ۸۵۰ فقره تسهیلات مسکن روستایی خراسان‌شمالی به بانک معرفی شد 

بجنورد-ایرنا- معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: ۱۲ هزار و ۸۵۰ فقره تسهیلات مسکن روستایی به بانک های استان معرفی که هشت هزار و ۶۰۰ فقره پرونده منجر به عقد قرارداد شد. 

علی روحانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۳ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی به استان ابلاغ شد و روند پرداخت به نوبیت ادامه دارد.

وی افزود: پیش از این سهم روستاییان استان از مقاوم سازی مسکن، دریافت سالانه پنج هزار فقره تسهیلات طرح ویژه مسکن بود اما اکنون این رقم سه برابر شده است.

روحانی با بیان اینکه تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی با عاملیت ۹ بانک به متقاضیان پرداخت می شود خاطرنشان کرد: شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی استان با پرداخت این میزان تسهیلات و ساخت ۱۳ هزار واحد مسکونی، ۱۰ درصد ارتقا یافته و به ۷۰ درصد می رسد.

وی درباره پرداخت تسهیلات متمم به متقاضیان گفت: پنج هزار پروژه مسکن روستایی استان ناتمام است که برای سرعت دادن به تکمیل آن پنج هزار فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن به عنوان تسهیلات متمم در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: سقف تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی برای هر واحد مسکونی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که این منابع با نرخ پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله در اختیار قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی دارای ۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار با بیش از ۱۰۰ هزار خانوار است که ۶۳ هزار واحد روستایی در استان مقاوم سازی شده است.

این استان کانون بحران های زلزله و سیل در شمالشرق کشور محسوب می شود و موقعیت اقلیمی استان از دیدگاه لرزه زمین ساختی در زون کپه داغ واقع شده است که در این زون گسل های فعال و مهمی وجود دارد، این گسل ها برخی مواقع با حرکاتی که انجام می دهند موجب وقوع زمین لرزه های مخرب می شوند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha