هدف «برنامه ملی ورزش همگانی» رایگان سازی ورزش است

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۱۴
کد خبر: 85474319
هدف «برنامه ملی ورزش همگانی» رایگان سازی ورزش است

تبریز- ایرنا- مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تدوین برنامه ملی توسعه و تعمیم ورزش همگانی در کشور گفت: خانواده محور اصلی در این برنامه بوده و هدف از آن مردمی و رایگان سازی ورزش است.

به گزارش ایرنا، «علیرضا کلانتری» روز یکشنبه در نشست ملی هم اندیشی روسای گروه های توسعه ورزش همگانی و روستایی سراسر کشور در تبریز با اشاره به تدوین برنامه ملی توسعه و تعمیم ورزش همگانی در کشور افزود: در ۲ سال گذشته بر روی این برنامه ملی کار انجام شده و پس از بررسی مشکلات و چالش های حوزه ورزش همگانی در کشور، تصویب شده است.

وی با اشاره به اینکه تصویب کلیات سند پیشرفت ورزش کشور، اظهار کرد: این سند آغازی است بر پایان بی برنامگی در ورزش کشور است و اولویت اصلی این سند، ورزش همگانی و مردمی سازی و رایگان سازی ورزش است و در این راستا دستگاه های مختلفی مانند وزارتخانه آموزش و پرورش، کار تعاون و رفاه اجتماعی، بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم تحقیقات و فناوری با وزارت ورزش و جوانان همکاری می کنند.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: تمام برنامه ریزی های انجام شده در برنامه ملی توسعه و تعمیم ورزش همگانی کاملا خانواده محور است و در آن تلاش می شود حداکثر خلاقیت، ابتکار و نوآوری به کار گرفته شود تا این طرح برای همگان جذاب باشد.

کلانتری، با تاکید بر اینکه در این برنامه کمیت مدنظر نیست، ادامه داد: در این برنامه به دنبال کیفیت، تحرک و فعالیت بدنی در قالب فرهنگ سازی و نهادینه شدن در دل جامعه که خانواده در راس آن قرار دارد، هستیم و مخاطب این برنامه افرادی است که در فعالیت های ورزشی شرکت نمی کنند.

وی با بیان اینکه ورزش همگانی اساس و پایه ورزش قهرمانی است، یادآور شد: با توجه به افزایش افراد سالمند در جامعه، تلاش برای ایجاد زندگی باکیفیت و کم هزینه برای این افراد از جمله اهداف این برنامه است و برای موفقیت در اجرای این برنامه باید از ابزار ارتباطی و رسانه استفاده شود.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در زمان کنونی تکنولوژی و هوشمندسازی، بشر را تنبل و کم تحرک کرده است، گفت: در این برنامه اولویت اول ایجاد تحرک و فعالیت بدنی بوده و توسعه ورزش همگانی در اولویت بعدی قرار دارد.

کلانتری، با اشاره به نبود حکمرانی در ورزش کشور، ادامه داد: بر اساس این برنامه، ورزش در خدمت فرهنگ، اقتصاد، اجتماع، سیاست و امنیت قرار می گیرد و اگر این حکمرانی مطلوب بر اساس خواسته ذینفعان تعریف شود در بخش های مختلف تاثیر خود را خواهد گذاشت.

حکمرانی مطلوب در ورزش از مسیر توسعه همگانی ورزش می گذرد

وی یادآور شد: حکمرانی مطلوب در ورزش از مسیر توسعه همگانی ورزش می گذرد و باید ورزش، تحرک و فعالیت بدنی در جامعه نهادینه شود و چالش ها و مشکلات پیش روی آن رفع شود.

کلانتری، با اشاره به برگزاری ۴۵ هزار رویداد ورزشی در کشور، افزود: با برگزاری این رویدادها حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریال صرفه جویی در بخش درمان شده است و سهم ورزش همگانی در این صرفه جویی باید مشخص و تبیین شود.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر توسعه ورزش همگانی گفت: تمام اقدامات انجام شده در این برنامه با اولویت قرار دادن بانوان و ایجاد دسترسی آسان، ارزان و رایگان مردم از خدمات ورزشی است.

کلانتری، با اشاره به برگزاری ۴۵ هزار رویداد ورزشی در کشور، افزود: با برگزاری این رویدادها حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریال صرفه جویی در بخش درمان شده است و سهم ورزش همگانی در این صرفه جویی باید مشخص و تبیین شود.

۵۰ باب خانه نشاط روستایی و عشایری احداث می شود

مدیرکل دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری هم با اعلام اینکه ۵۰ باب خانه نشاط و تندرستی روستایی ساخته می شود، گفت: تا کنون ۲ مورد استان های آذربایجان شرقی و فارس افتتاح شده است .

شهرام عظیمی با بیان اینکه با برگزاری مسابقات جام پرچم می توانیم از فعالیت خودمان در حوزه ورزش روستایی و عشایری دفاع کنیم، اظهارکرد: در برگزاری جشنواره ها آمار فعالیت خوب است ولی می توانیم با برنامه ریزی زمان و محتویات جشنواره ها باعث پایدار شدن این جشنواره ها بشویم.

نشست ملی هم اندیشی روسای گروه های توسعه ورزش همگانی و روستایی سراسر کشور در تبریز در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha