۱۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رییس‌جمهور به هلال احمر چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل جمعت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سفر اول رییس‌جمهور به استان ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای این نهاد تصویب شد، گفت: تاکنون قریب به ۱۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رییس جمهور به هلال احمر استان تخصیص یافته است.

به گزارش ایرنا، مسعود مثنوی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته هلال احمر افزود: ۴۰۰ میلیارد ریال از این میزان از اعتبارات جمعیت هلال احمر و ۳۶۰ میلیارد ریال نیز از محل تعهدات اعتبارات استانی بوده است.

وی افزود: این اعتبارات در راستای احداث و تعمیر پایگاه‌ها و ساختمان‌های جمعیت و همچنین خرید تجهیزات امدادی اختصاص داده شد که از این میزان ۲۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات امدادی کوهستان استفاده شده است و طی ماه‌های آینده نیز به میزان ۵۰ میلیارد ریال دیگر نیز برای تقویت تجهیزات امداد و نجات در اولویت قرار دارد.

۱۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رییس‌جمهور به هلال احمر چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

مثنوی به افزایش ۴.۵ برابری اعتبارات عمرانی هلال احمر در ۲ سال‌گذشته اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون ۱۸ طرح عمرانی شامل پایگاه ثابت، انبار در استان در دست احداث است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در سفر دوم رییس جمهور به استان تفاهم‌نامه‌ای با استانداری برای اجرای طرح‌های اقتصادی از جمله احداث کارخانه آب معدنی و کشت گیاهان دارویی در لردگان و بروجن منعقد شد.

مثنوی اظهار داشت: این تفاهمنامه اقصادی در استان در کمتر از ۶ ماه محقق شد و کشت هفت گیاهان دارویی در لردگان آغاز شده است.

وی به افتتاح نخستین کارخانه آب معدنی در زمینی با هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع و اعتباری بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: این طرح در کمتر از ۶ ماه به بهره‌برداری رسید.

به گفته مثنوی، عملیات پایگاه امداد جاده‌ای پل زمانخان سامان و پایگاه امداد جاده‌ای طاقانک و پایگاه امداد جاده‌ای صمصامی کوهرنگ از سال گذشته آغاز شد و تا پایان سالجاری به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل انبارهای امدادی و چندمنظوره شهرستان‌های تازه تاسیس اردل و لردگان، تکمیل ، بهسازی و تعمیرات پایگاه‌های امداد جاده‌ای سراسر استان و تکمیل آشیانه پایگاه امداد هوایی استان از دیگر طرح‌های عمرانی در دست اجرا در سطح استان است.

وی گفت: ۲۴ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و کوهستان، ۱۴۷ خانه هلال و ۳۴۷ کانون هلال و یک باب داروخانه در استان فعال است و ۶۵ هزار نفر عضو جمعیت هلال احمر است که ۴۰ هزار نفر از این تعداد اعضای جوان ۲۴ هزار نفر عضو خانه‌های هلال و داوطلب هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر استان به ۷۸۰ حادثه امدادرسانی کردند که در این مدت ۱۵ هزار و ۹۳۵ نفر امدادرسانی شد که از این تعداد ۳۸۳ نفر به مراکز درمانی منتقل کردند.

امدادرسانی به حوادث غرق شدگی متولی خاص ندارد

وی با اشاره به بالا بودن حوادث آبی از جمله غرق‌شدگی در سطح استان افزود: براساس اسناد بالادستی در هلال احمر کشور و مدیریت بحران، تیم تخصصی غواصی زیرمجموعه هلال احمر فعال نیست و در مواقع بروز حوادث غرق‌شدگی ارائه خدمات پشتیبانی از جمله تجهیزات امدادی ،قایق، آمبولانس و نیروهای امدادی امکان‌پذیر است.

مثنوی اظهار داشت: هم‌اکنون امدادرسانی به سوانح غرق شدگی در روخانه‌ها متولی مشخص ندارد.

وی گفت: تعدادی از اعضای این جمعیت و همچنین سایر ارگان‌های امدادی، غواص هستند اما به دلیل اینکه تیم تخصصی غواصی در این جمعیت تشکیل نشده است ارائه خدمات غواصی توسط این افراد در قالب ماموریت‌های امدادی این جمعیت نیست و در صورت بروز حادثه برای امدادگران جمعیت تعهدی نسبت به این امدادگران وجود ندارد به همین دلیل این افراد می‌توانند در قالب نیروهای داوطلب اقدام به غواصی کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جسد "سبحان هنرمند" هنوز پیدا نشده است، گفت: در ۲۰ روز گذشته در ۶ روز عملیات جست و جوی جسد این کودک توسط ۲۱ تیم‌ امداد و نجات، غواص و آنِست و ۸۰ امدادگر انجام شد.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد؛ باتوجه به اینکه حریم رودخانه‌های استان به دلیل اینکه رودخانه‌ها خروشان، سریع و وحشی است، خطرآفرین است باید مراقبت بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایرنا،رییس‌جمهور آبان‌ماه سال گذشته به همراه تعدادی از اعضا هیات دولت به چهارمحال و بختیاری سفر داشتند و تصمیات و مصوباتی برای توسعه و پیشرفت استان نیز مصوب شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha