۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۰
کد خبر: 85474264
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چرخ ورزش کشتی آزاد فارس با نوجوانان به حرکت در آمد

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۰
کد خبر: 85474264
چرخ ورزش کشتی آزاد فارس با نوجوانان به حرکت در آمد

شیراز-ایرنا- چرخ ورزش کُشتی آزاد فارس که از سال های گذشته  فراموش شده بود با برگزاری کشتی بین نوجوانان به حرکت درآمد تا این رشته جذاب مغفول مانده در فارس به چرخه رقابت ها بازگردد.  

به گزارش خبرنگار ایرنا در این سال ها فارس در رشته کُشتی فرنگی موفقیت های زیادی در عرصه های بین المللی و به ویِژه در المپیک کسب کرد اما کشتی آزاد این استان مستعد تحت الشعاع کُشتی فرنگی قرار گرفت تا بسیاری از استعدادها به هرز بروند.

۵۹ سال از اولین مدال جهانی فارس در کُشتی آزاد گذشت

پس از اینکه زنده یاد محمد علی فرخیان که قهرمان جهان در سال ۱۹۶۵ در شهر منچسترانگلستان شد و ۵۹ سال گذشت، کشتی آزاد فارس به فراموشی سپرده شدٰ چرا که پس از فرخیان، کشتی گیر دیگری از فارس مطرح نشد.

سرمایه گذاری بر روی پایه ها،‌ حرکت هیات کُشتی

پیشکسوتان کُشتی فارس براین باورهستند که دررشته آزاد هم با سرمایه گذاری و برگزاری منظم لیگ های مختلف در رده های سنی می توان به نتایج خوبی همچون رشته فرنگی دست یافت و به نظر می رسدهیات کشتی فارس عزم خود را جزم کرده تا این رشته جذاب به پویایی برسد چرا که چندی پیش هم مسابقات کشتی آزاد در رده نونهالان برگزار کرده بود.

چرخ ورزش کشتی آزاد فارس با نوجوانان به حرکت در آمد

شیراز، قهرمان لیگ کشتی آزاد نوجوانان فارس

پیکارهای لیگ کشتی آزاد نوجوان فارس با قهرمانی تیم شیراز در خانه کشتی این شهر پایان یافت.

در این رقابت ها که با حضور هفت تیم برگزار شد، تیم خانه کُشتی شیراز به مقام قهرمانی دست یافت و تیم های آباده و فسا هم به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دیدار پایانی تیم خانه کُشتی شیراز با نتیجه ۶ بر چهار از سد آباده گذشت و جام را در خانه نگه داشت و در دیدار رده بندی هم تیم فسا با نتیجه ۱۰ بر صفر نی ریز را مغلوب کرد و بر سکوی سوم ایستاد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha