۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85474094
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراجعه ۱۲ هزار مصدوم نزاع به پزشکی قانونی لرستان

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۶
کد خبر: 85474094
مراجعه ۱۲ هزار مصدوم نزاع به پزشکی قانونی لرستان

خرم آباد- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: پارسال ۱۲ هزار و ۱۶۴ نفر مصدوم به پزشکی قانونی استان مراجعه داشتند که یکی از بیشترین موارد ارجاع به پزشکی قانونی استان است..

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی لرستان، محمدرضا فارسی نژاد روز یکشنبه اظهار کرد: از این تعداد هشت هزار و ۵۶۸ نفر مرد و سه هزار و ۵۹۶ نفر زن بودند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف پزشکی قانونی رسیدگی به شکایات نزاع و بررسی آسیب های مصدومان منازعات است افزود: در بسیاری از موارد در پی یک درگیری ساده با موضوعی نه چندان مهم، افراد دچار آسیب ها و صدمات جسمانی می شوند که گاه خسارات آن به مراتب بیشتر و جدی ‌تر از دلیلی است که به خاطر آن با یکدیگر درگیر شده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان بیان کرد: در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدید کننده، فرد می تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کند و سوابق اقدامات انجام شده از مرجع درمان کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فرد ضایع نشود.

فارسی نژاد اضافه کرد: هدف از دادن زمان معاینه مجدد به مراجعان، تعیین سرنوشت صدمات است که آیا بدون عیب التیام یافته اند و یا اینکه با التیام نامطلوب موجب ایجاد عوارض شده و یا اثر بر جای گذاشته که در این صورت علاوه بر دیه مقدر (که در رأی دادگاه اعلام خواهد شد) پزشکی قانونی برای آن اَرش نیز تعیین می کند.

افزایش چهار درصدی معاینات مصدومان تصادفات جرحی

وی همچنین با بیان اینکه پارسال بیش از ۱۰ هزار و ۴۸۴ مورد معاینات مصدومان تصادفات جرحی در مراکز پزشکی قانونی استان انجام شد افزود: از این تعداد هفت هزار و ۴۵۸ نفر مرد و سه هزار و ۲۶ نفر زن بودند که در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل چهار درصد افزایش یافته است اما رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می تواند از بروز بسیاری از این حوادث پیشگیری کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha