آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک/لایحه‌ای برای افزایش رضایت شغلی پرستاران

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست وسوم اردیبهشت به فعالیت۷۰۰ مدرسه سمپاد درکشور،آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک،افزایش۲۰درصدی تعرفه متخصصان اطفال،لایحه‌ای برای افزایش رضایت شغلی پرستاران،چرایی تمایل به عمل سزارین،آماده‌باش هلال‌احمر درپی هشدارهواشناسی،ارسال نخستین محموله دارویی به عربستان،شرایط برگزاری امتحانات نهایی وقرارگاه جوانی جمعیت ازموفق‌ترین قرارگاه‌های دولت پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

سند تحول بنیادین با تقسیم کار ملی اجرا می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین با تقسیم کار ملی اجرایی می‌شود، گفت: راه رسیدن به قله؛ تربیت دانش آموزان فکور و چندساحتی است.

 «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» یکی از موضوعات مهمی است که رهبر انقلاب در دیدارهای معلمان همواره بر اجرای آن تأکید داشته‌اند. ایشان امسال نیز در دیدار معلمان سراسر کشور موضوع تحول در آموزش و پرورش را مهم‌ترین سرفصل بیانات خود دانستند و ضمن ابراز خرسندی از بازنگری‌های انجام شده پیرامون این سند مهم و تأکید بر داشتن نقشه‌راه برای اجرای اهداف مطرح شده در سند تحول، فرمودند: «بحمدالله شنیدم که سند، هم مورد بازنگری قرار گرفته، که رو به اتمام است و در حال نهایی شدن است، هم «نقشه‌ی راه» برای اجرای آن آماده شده، که اینها همه مهم است. بخصوص این نقشه‌ی راه برای اجرای سند خیلی مهم است؛ بدانیم این سند را چه جوری بایستی عمل کنیم که در تمام سطوح آموزش و پرورش اثر خودش را ببخشد.»ادامه خبر را اینجا بخوانید.


خانه‌های محیط‌زیست برتر کشور مشخص شدند

دبیر نخستین جشنواره ملی خانه‌های محیط‌زیست برتر کشور از برگزاری دور نهایی داوری برگزیدگان این جشنواره خبر داد و گفت: خانه‌های محیط‌زیست برتر کشور در سه دوره داوری، مشخص شدند.

امیر عبدوس در تشریح فرآیند داوری و انتخاب برگزیدگان نخستین جشنواره ملی خانه‌های برتر محیط‌زیست کشور گفت: در این رویداد ملی در فاز نخست، به ازای هر ۵۰ خانه محیط‌زیست یک سهمیه خانه برتر به استان‌ها داده شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.
 


شرایط برگزاری امتحانات نهایی و چگونگی طراحی سوالات اعلام شد

آزمون نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم روزانه، بزرگسال، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلب آزاد رشته‌های شاخه نظری دوره دوم آموزش متوسطه و متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره (شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا سه‌شنبه ۲۹ خرداد ادامه دارد.

 آزمون نهایی‌ آزمونی کتبی است که وزارت آموزش‌وپرورش به شکل سراسری و استاندارد در سطح ملی برگزار می‌کند. این آزمون برای تعیین میزان پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان طراحی و اجرا می‌شود. آزمون پیشرفت تحصیلی، میزان موفقیت دانش‌آموزان را در یادگیری موضوعات و محتواهای درسـی بررسـی و تعییـن می‌کنـد و از ایـن طریق، امکان ارتقـای دانش‌آموزان به پایه‌ تحصیلی یا دوره تحصیلی بالاتر را فراهم می‌آورد. ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نخستین محموله دارویی هلال احمر ایران به عربستان ارسال شد

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ایران از ارسال نخستین محموله دارویی هلال احمر ایران برای حج تمتع ۱۴۰۳ به عربستان سعودی خبر داد.

سید علی مرعشی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نخستین محموله از ۳۸ تن محموله دارویی و تجهیزات هلال احمر ایران شب گذشته (شنبه ۲۲ اردیبهشت) ارسال شد و منتظر ارسال بقیه آنها در طول هفته جاری هستیم.

وی با اشاره به کاهش تعداد کادر پزشکی در حج امسال، افزود: امسال تعداد کادر پزشکی حج و زیارت هلال احمر ٣٨٠ نفر است در حالی که سال گذشته ۴٢۵ نفر بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک/لایحه‌ای برای افزایش رضایت شغلی پرستاران

۷۰۰ مدرسه سمپاد در سراسر کشور فعال هستند

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۳۰ هزار دانش‌آموز در ۷۰۰ مدرسه سمپاد تحصیل می‌کنند.

رضامراد صحرایی در آیین انعقاد تفاهمنامه با بنیاد مستضعفان اظهار کرد: آیین‌نامه سند تحول پس از ۱۲ سال با محوریت تقویت ملی مهارت‌های دانش آموزان کشور به تصویب رسید.

وی افزود: دانش آموزان تا پایان متوسطه دوم باید یک مهارت بیاموزند. کاری که ما باید انجام دهیم تقویت کیفیت آموزش است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک/لایحه‌ای برای افزایش رضایت شغلی پرستاران

معافیت بیش از ۳۵ هزار خانوار مددجوی تهرانی از پرداخت قبوض آب، برق و گاز

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران از معافیت بیش از ۳۵ هزار خانواده تحت حمایت از پرداخت هزینه قبوض آب، برق و گاز در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

حسین فتح آبادی افزود: در راستای اجرای بند (ل) تبصره ۱۵ قانون بودجه ۱۴۰۲ در زمینه معافیت قانونی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تا سقف الگوی مصرف خانوارهای با تخفیف 100 درصد، بیش از ۳۵ هزار خانواده از این خدمت بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: در سال گذشته، ۲۴ هزار و ۱۴۰ خانوار از معافیت پرداخت قبض آب برخوردار شدند همچنین حدود ۳۳ هزار و ۴۶۳ خانوار نیز از معافیت قبوض برق بهره‌مند شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک/لایحه‌ای برای افزایش رضایت شغلی پرستاران

حداد عادل: سیاست‌های تشویقی فرزندآوری باید علمی باشد

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به اینکه سیاست‌های تشویقی فرزندآوری باید علمی باشد، گفت: توجه به جوانی جمعیت مساله خیلی مهمی است، از جمله اموری که تا دیر نشده باید نسبت به آن اقدام کنیم وگرنه برای همیشه دیر می‌شود.

غلامعلی حدادعادل در آستانه روز ملی جمعیت اظهار داشت: اکنون بسیاری از کشورهای دنیا به فکر تأسیس وزارت رشد جمعیت افتاده‌اند، ما هم باید هر آنچه که در توان داریم در این مسیر بگذاریم که در آینده دچار این بحران ها نشویم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک/لایحه‌ای برای افزایش رضایت شغلی پرستاران

قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت یکی از موفق‌ترین قرارگاه‌های دولت است

نایب رئیس کمیسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس گفت: قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده وزارت بهداشت یکی از موفق‌ترین قرارگاه‌های دولت در بین سایر وزارتخانه‌ها است.

دکتر فاطمه محمدبیگی با اشاره به برگزاری نخستین جایزه ویژه جمعیت و کسب مقام نخست از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: در بدو تشکیل مجلس یازدهم نمایندگان دغدغه‌مند در حوزه جوانی جمعیت و ارتقای سلامت مادر و کودک دور هم جمع شدند و ریل گذاری جدیدی برای قانون گذاری جمیعتی کشور ایجاد کردند.

وی افزود: در این ریل گذاری جدید، تلاش شد با استخراج مواد قبلی طرح تعالی جمعیت که از مجلس هشتم مطرح شده بود یک قانون حدودا ۹۰ ماده ای در کمیته جمعیت کمیسیون بهداشت تدوین، اصلاح و بازنگری شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک/لایحه‌ای برای افزایش رضایت شغلی پرستاران

آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک در ۷ استان/۲.۵ همت برای درمان کودکان

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز رسمی تزریق واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک در هفت استان کشور از امروز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت خبر داد و گفت: این واکسن‌ها در استان‌های خراسان، رضوی، جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و ایلام برای کودکان تزریق می‌شود.

حسین فرشیدی در مراسم رونمایی از سند درمان رایگان کودکان زیر هفت سال که در ستاد برگزار شد، افزودد: واکسن پنوموکوک می تواند منافع اقتصادی زیادی برای کشور داشته باشد.

فرشیدی اظهارداشت: تزریق واکسن روتاویروس سالانه از بستری بیش از ۵۰ هزار کودک ناشی از عفونت‌های باکتری این بیماری جلوگیری می کند. این واکسن هزار و ۲۰۰ مرگ را کاهش می دهد زیرا روتاویروس شایعترین عامل اسهال منجر به بستری کودکان زیر یکسال است و ۵۰ درصد بستری را تشکیل می دهد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک/لایحه‌ای برای افزایش رضایت شغلی پرستاران

صادق زیباکلام روانه زندان شد

قوه قضاییه اعلام کرد: صادق زیبا کلام در پی قطعی شدن برخی احکام پرونده‌های قضایی، امروز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت جهت اجرای احکام صادره وارد زندان شد.

صادق زیباکلام دارای پرونده‌های قضایی متعددی است که موجب محکومیت این فرد شده است؛ از جمله ۳ پرونده مربوط که احکام آنها قطعی و لازم‌الاجرا شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک/لایحه‌ای برای افزایش رضایت شغلی پرستاران

افزایش ۲۰ درصدی تعرفه متخصصان اطفال

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به اهمیت درمان کودکان، تعرفه متخصص کودکان بزودی ۲۰ درصد افزایش می‌یابد تا پزشکان با خیال راحت به درمان بیماران بپردازند.

بهرام عین اللهی در حاشیه مراسم رونمایی از سند درمان کودکان زیر هفت سال که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: هر سرمایه ای که در دوران کودکی انجام دهیم، سلامت فرد را تا بزرگسالی تضمین می کند. به عنوان مثال تعداد زیادی از افرادی که برای چشم مراجعه می کنند در ظاهر سالم هستند اما به دلیل آنکه در دوران کودکی معاینه نشده دچار تنبلی چشم شده یا افرادی که ناشنوا و کم شنوا هستند به دلیل اینکه در کودکی کاشت حلزون انجام ندادند و این دردناک است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک/لایحه‌ای برای افزایش رضایت شغلی پرستاران

لایحه‌ای برای افزایش رضایت شغلی پرستاران/۴ گام دولت برای ارتقای معیشت

پرستاری از رسته‌های شغلی سخت و فرسایشی در حرفه پزشکی محسوب می‌شود که هرگونه افزایش رضایت شغلی در این عرصه، به سود سلامت جامعه و بیماران خواهد بود؛ به همین دلیل دولت امسال توجه ویژه‌ای را برای ارتقای معیشت این قشر در دستور کار قرار داده است.

حدود ۲۱۵ هزار کادر پرستاری در کشور مشغول کار هستند که از این تعداد ۱۳۰ هزار نفر در بیمارستان‌های دولتی و وابسته به وزارت بهداشت مشغول به خدمتند؛ با توجه به برنامه دولت برای افزایش تخت های بیمارستانی در کشور، انتظار می رود در سال پیش رو شاهد افزایش به کارگیری پرستاران در بخش های مختلف بیمارستانی باشیم.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک/لایحه‌ای برای افزایش رضایت شغلی پرستاران

مادرانی از جنس حسرت؛ چرا برخی سزارین را ترجیح می‌دهند

«ماریه» در جست‌وجوی یافتن راه‌حلی برای داشتن دومین فرزند، در مطب منتظر است؛ می‌گوید فرزند اولش را با سزارین به دنیا آورده اما عوارض ناشی از آن باعث شد تا نابارور شود؛ او حالا باید برای رفع مشکل خود تن به جراحی دهد و هنوز نمی‌داند که آیا می‌تواند مهر مادری‌اش را نثار فرزند دیگری کند یا نه.

ماریه یکی از هزاران مادری است که نعمت مادری را با جراحی سزارین آغاز کرده اما سالهاست با عوارض آن درگیر است و حتی حسرت مادر شدن دوباره، روح و روانش را می آزارد. عصر بهاری، به مطب یکی از پزشکان متخصص زنان سری می‌زنم؛ بانوان بسیاری در انتظار هستند؛ کنار خانمی نشستم که اسمش ماریه است؛ ماریه یک فرزند دختر دارد و برای دومین بارداری به پزشک مراجعه کرده اما ناامید است؛ از همه جا می‌گوید: فرزند اولم هشت ساله است و با عمل سزارین به دنیا آمده؛ بر اثر عارضه‌ای که هنگام عمل برای من ایجاد شد و از آن بی خبر بودم، نابارور شده‌ام و اکنون که قصد بارداری دارم، پزشکان گفته اند باید با جراحی عارضه قبلی را رفع کنیم و بعد از مدتی استراحت، برای بارداری برنامه ریزی شود.ادامه این گزارش را اینجا بخوانید.

آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک/لایحه‌ای برای افزایش رضایت شغلی پرستاران

هشدار هواشناسی به ۱۳ استان/هلال‌احمر آماده‌باش شد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران در ۱۳ استان کشور از آماده‌باش تیم‌های عملیاتی هلال احمر خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان امداد و نجات هلال احمر ؛ بابک محمودی اظهارداشت: هشدار سطح نارنجی شماره ۱۶ سازمان هواشناسی کشور مبنی بر بارش رگباری باران- وزش شدید باد اعلام شد و امروز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت، دامنه و ارتفاعات آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و شمال زنجان پیش‌بینی شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک/لایحه‌ای برای افزایش رضایت شغلی پرستاران

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha