۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۴
کد خبر: 85473923
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۲۹ نفر در دوره های سواد آموزی قشم شرکت کردند

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۴
کد خبر: 85473923
۴۲۹ نفر در دوره های سواد آموزی قشم شرکت کردند

قشم - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: ۴۲۹ نفر از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ تحت پوشش دوره های سوادآموزی در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس قرار گرفتند.

حسین رنجبر گلشواری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس هدف گذاری‌های انجام شده، امسال در این شهرستان مرزی ۱۵۴ نفر تحت پوشش دوره سواد آموزی، ۴۷ نفر تحت پوشش دوره تحکیم و ۲۲۸ نفر تحت پوشش دوره انتقال قرار گرفتند.

وی با یادآوری آموزش سوادآموزان در سه بخش سواد آموزی، تحکیم و انتقال در نهضت سواد آموزی گفت: دوره سواد آموزی شامل بی‌سوادی مطلق تا سوم ابتدایی، دوره تحکیم برای افرادی که سواد خواندن و نوشتن دارند و برای تثبیت آموخته‌های آنان برگزار می شود و دوره انتقال نیز از چهارم تا ششم ابتدایی را شامل می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم توضیح داد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت بی سواد این شهرستان مرزی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال چهار هزار و ۲۹۸ نفر است و با تلاش های آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در سال های اخیر یکهزار و ۲۰۰ نفر در این شهرستان با قبولی در آزمون ها، باسواد شده اند.

رنجبر گلشواری اضافه کرد: بر اساس آمار قبولی سوادآموزان در دوره‌های سواد آموزی، تحکیم و انتقال در این شهرستان میزان با سوادی در این جزیره اکنون به حدود ۹۵.۵ درصد افزایش یافته‌ است.

وی گفت: ۹۰ درصد فعالیت‌های سواد آموزی در این شهرستان مرزی در راستای باسواد کردن بی سوادان و ۱۰ درصد دیگر در زمینه تعمیق، تحکیم و تثبیت سواد است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha