جشنواره‌ گروه‌های کُر ایران تجلی‌گاه موسیقی جدی آوازی

شیراز-ایرنا- بنیانگذار و مدیر اجرایی جشنواره گروه‌های کُر ایران گفت: این جشنواره با هدف بهره‌گیری و نشان دادن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موسیقی جدی آوازی ایران راه‌اندازی شده است.

حسام هوشیار یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: از مزایا و محاسن این جشنواره برگزاری آن به صورت رایگان است؛ مخاطبان این جشنواره می‌توانند بدون هیچ دغدغه مالی و اقتصادی، موسیقی را از قالب لاکچری خارج ببینند و با حضور در این رویداد به تماشای اجراهای خوب، حرفه‌ای و تکنیکال بنشینند.

مدیر اجرایی جشنواره گروه‌های کر ایران ادامه داد: برگزاری این جشنواره در شهر شیراز اتفاق بسیار خوبی است و می‌تواند دستاوردهای قابل‌توجهی را برای این شهر به همراه داشته باشد.

وی اجراهای شب نخست جشنواره را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: گروه‌ها در شب نخست با کیفیت خوبی اجراهای خود را به نمایش گذاشتند به گونه‌ای که این اجراها توانستند نظر مخاطبان جشنواره را به خود جلب کنند.

هوشیار افزود: برخی از تماشاگران حاضر در تالار حافظ که از مخاطبان دائم جشنواره هستند معتقدند این رویداد توانسته روند صعودی را طی کند و در مقایسه با سال‌های گذشته با وضعیت بهتری از نظر کمی و کیفی برگزار شود، هرچند که ما معتقدیم هنوز هم پتانسیل‌هایی در کشور وجود دارد که نیاز به شناسایی و معرفی در این جشنواره دارند.

او عنوان کرد:سعی کردیم در این دوره از جشنواره با بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های مختلف و تنوع قطعات سلایق گوناگون مخاطبان را تأمین کنیم.

بنیانگذار و مدیر اجرایی جشنواره گروه‌های کُر ایران اظهار کرد: امسال در جشنواره نشست پژوهشی برای صاحب‌نظران و علاقمندان برگزار شد و امیدواریم با استمرار این اقدام در ادوار آینده بتوانیم بنیان‌های علمی بهتری را هم پایه‌گذاری کنیم.

سومین دوره جشنواره گروه‌های کر ایران به میزبانی شیراز در ادامه برگزاری نخستین دوره آن در مرداد ماه ۱۳۹۷ ، شیراز و دومین دوره در آذر ماه ۱۳۹۸ ، شیراز و برگزاری یک دوره مجازی جشنواره گروه های کر در سال ۱۳۹۹ به منظور تداوم این مسیر در حال برگزاری است.

تالار حافظ بصورت آزاد و رایگان در تاریخ ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه جاری میزبان گروه های کرال (آوازی) از اقصی نقاط ایران با مشارکت بیش از ۲۰۰ نفر از هنرمندان عرصه موسیقی است.

آیین پایانی نیز ساعت ۲۰ یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه جاری در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha