۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۴۷
کد خبرنگار: 2170
کد خبر: 85473444
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جعل کننده رسیدهای بانکی در کیش دستگیر شد

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۴۷
کد خبر: 85473444
جعل کننده رسیدهای بانکی در کیش دستگیر شد

کیش- ایرنا- رییس پلیس فتا جزیره کیش با تاکید بر اینکه مجرمین سایبری در این جزیره از قانون در امان نیستند، گفت: جعل کننده معروف رسید بانکی در بازار کیش دستگیر شد.

به گزارش ایرنا، سرگرد محسن بابایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در تشریح جزئیات این پرونده اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از کسبه جزیره کیش به پلیس فتا و اعلام این که شخصی با استفاده از رسید جعلی اقدام به خرید کالا و کلاهبرداری کرده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: طی بررسی‌های صورت گرفته مشخص گردید متهم با مراجعه به فروشگاه‌ها و مغازه‌های سطح جزیره اقدام به خرید کالا نموده و با ارائه رسید جعلی از کسبه کلاهبرداری می‌کند؛ لذا با اقدامات فنی و پلیسی صورت گرفته متهم در کمترین زمان ممکن شناسایی و با هماهنگی قضایی صورت گرفته در مخفیگاه خود دستگیر شد.

وی ادامه داد: اموال بدست آمده از کلاهبرداری توقیف و برای ادامه رسیدگی به پلیس فتا منتقل گردید.

رییس پلیس فتای کیش از شهروندان خواست تا از هرگونه اعتماد به افراد ناشناس خودداری کرده و در هنگام فروش کالا حتما موجودی حساب بانکی خود را از طریق سامانه پیامکی، اینترنت بانک، دستگاه‌های خودپرداز یا کارتخوان بررسی و پس از حصول اطمینان از واریز وجه، کالارا تحویل خریدار دهند.

وی همچنین اعلام کرد: در صورتیکه اخیرا از آنان با این روش کلاهبرداری شده برای پیگیری موضوع به پلیس فتا مراجعه کنند؛ سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و شهروندان گرامی می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا و یا با شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ موضوع را گزارش کنند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۹۸ درصد جرائم فضای مجازی کیش در سال گذشته کشف شده است و این آمار این جزیره را به رتبه نخست کشفیات جرایم سایبری در جهان تبدیل کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha