۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85472935
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خراسان جنوبی میزبان تیم ملی شمشیربازی است

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۹
کد خبر: 85472935
خراسان جنوبی میزبان تیم ملی شمشیربازی است

بیرجند - ایرنا - رئیس هیات شمشیربازی خراسان جنوبی گفت: سومین مرحله اردوی تیم ملی شمشیربازی بزرگسالان کشور از ۲۲ تا ۲۷ اردیبهشت ماه جاری در سالن عفاف بیرجند برگزار می‌شود.

علی یوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اردوهای آمادگی تیم ملی برای مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقات قهرمانی شمشیربازی بزرگسالان ابتدای تیرماه امسال در کشور کویت برگزار می‌شود که تیم ملی ایران نیز حضور خواهد داشت.

رئیس هیات شمشیربازی خراسان جنوبی اظهار کرد: پنج نفر از استان‌های ارومیه، مازندران، اردبیل، زنجان و یزد و ۲ نفر از استان ما در اردوی تیم ملی حضور دارند و بعد از این نوبت، ۲ مرحله اردوی آمادگی دیگر در تهران نیز برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: هیات شمشیربازی خراسان جنوبی از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را در استان آغاز کرد و در ۱۸ سال گذشته به خصوص سال‌های اخیر ملی پوشان زیادی داشته است.

یوسفی با بیان اینکه هر سال ورزشکاران شمشیرباز به تیم ملی دعوت می‌شوند عنوان کرد: خراسان جنوبی از استان‌های مطرح کشور در ورزش شمشیربازی است و در ۲ سال اخیر در بحث نوجوانان موفق به کسب مدال طلای تیمی شدیم.

مربی تیم ملی شمشیربازی گفت: برای نخستین بار اردوی آمادگی تیم ملی را در خراسان جنوبی برگزار می‌کنیم که برای ورزشکاران استان بسیار مفید و خوب است.

وی در ادامه یکی از مشکلات هیات شمشیربازی را نبود سالن تخصصی دانست و افزود: برای برگزاری مسابقات و میزبانی اردوهای شمشیربازی تجهیزت لازم را داریم اما برای سالن نیاز به حمایت‌های بیشتری داریم.

یوسفی تعداد شمشیربازان خراسان جنوبی را ۲۷ نفر (زن و مرد) اعلام کرد و افزود: سال گذشته نوجوانان در المپیاد استعدادهای برتر موفق به کسب مدال طلای انفرادی و تیمی و نونهالان موفق به کسب برنز انفرادی شدند.

وی ادامه داد: همچنین سال گذشته ۲ نفر از نوجوانان استان از جمله سالارپور و سعیدی به مسابقات قهرمانی نوجوانان بحرین اعزام شدند.

علی یوسفی قهرمان شمشیربازی و قهرمان با اخلاق خراسان جنوبی مربیگری اردوی تیم ملی حاضر در خراسان جنوبی را بر عهده دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha