۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۵۱
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85472561
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایان زمان رای‌ گیری در خراسان جنوبی/ شمارش آرا آغاز شد

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۵۱
کد خبر: 85472561
پایان زمان رای‌ گیری در خراسان جنوبی/ شمارش آرا آغاز شد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: با پایان یافتن زمان رای‌ گیری در ساعت ۲۲ جمعه، شمارش آرا در شعب حوزه انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف" که مراجعه کننده ندارند، آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران افزود: اطلاعیه شماره ۱۸ ستاد انتخابات کشور بر پایان زمان رای گیری و بستن درهای شعب در ساعت ۲۲ تاکید داشت. 

وی تصریح کرد: به استناد این اطلاعیه، شعبی که به ویژه در مناطق روستایی مراجعه کننده نداشتند و با اطمینان از اینکه هیچ فردی برای رای دادن مراجعه نمی‌کند، می‌توانستند با بستن درها نسبت به شمارش آرا اقدام کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین در شعبی که هنوز مراجعه کننده است، مجریان باید با بستن درها و هدایت مردم به داخل شعبه، رای گیری را تا آخرین نفر حاضر در داخل شعبه انجام دهند سپس نسبت به شمارش آرا اقدام کنند.

ستاد انتخابات کشور هم در اطلاعیه شماره ۲۰ اعلام کرد: به اطلاع تمامی فرمانداران می‌رساند، با عنایت به گزارش‌های دریافتی از حوزه‌های انتخابیه مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مسئولان شعبه‌هایی که در آنها رای دهنده حضور دارد، موظفند تا ثبت رأی آخرین فرد حاضر در شعبه، به اخذ رای مبادرت کنند.

فرایند اخذ رای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح روز جمعه ۲۱ اردیبهشت در ۲۲ حوزه انتخابیه ۱۵ استان کشور از جمله حوزه انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف" آغاز و از ساعت ۱۸ سه بار تا ساعت ۲۲ تمدید شد.

۲۸۷ شعبه اخذ رای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف مستقر شده که از این تعداد ۱۶۷ شعبه ثابت و ۱۲۰ شعبه سیار است همچنین از مجموع شعب دایر شده ۱۸۸ شعبه در شهرستان بیرجند، ۵۶ شعبه در شهرستان درمیان و ۴۳ شعبه در شهرستان خوسف فعالیت دارد. ۱۴۴ شعبه در شهرها و ۱۴۳ شعبه هم در مناطق روستایی این سه شهرستان دایر شد.

بنا به اعلام فرماندار بیرجند در برخی شعب شهری مردم هنوز حضور دارند که به داخل شعب هدایت شدند و رای‌گیری تا اخذ آخرین رای ادامه دارد.

پس از شمارش آرا از بین ۲ نامزد این حوزه انتخابیه شامل علی مولوی حقیقی و سید حسن هاشمی یک نفر به عنوان منتخب مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف راهی مجلس دوازدهم می‌شود.

استان خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی است که هر کدام از این چهار حوزه انتخابیه یک کرسی نمایندگی دارد و منتخبان سه حوزه در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ مشخص شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha