۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۱۳
کد خبر: 85469696
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سرانه ورزشی در شهرستان بهارستان رشد ۲برابری داشته است/احداث ۳زمین فوتبال

بهارستان-ایرنا- فرماندار بهارستان گفت: سرانه ورزشی در سال گذشته در شهرستان به ازای هر نفر ۱۳ سانتی متر بود، با اقداماتی که انجام شده این سرانه به ۲۰ سانتی متر به ازای هر نفر رسیده که ۵۰ درصد افزایش را دربرداشته است.

به گزارش ایرنا، عبداله نوحی شامگاه سه‌شنبه در جمع ورزشی ها با بیان اینکه همراهی بزرگان و پیشکسوتان ورزش باعث رشد و تعالی ورزش هستند، اظهار داشت: شهرستان بهارستان با جمعیت ۷۵۰ هزار نفری نیازمند گام‌های بلند برای توسعه ورزش های قهرمانی به خصوص ورزش همگانی به جهت دربرگیری آحاد جامعه است.

فرماندار بهارستان ادامه داد: در سال گذشته سرانه ورزشی برای هر نفر ۱۳ سانتی متر بود، با اقداماتی که در کل شهرستان انجام شده این سرانه به ۲۰ سانتی متر به ازای هر نفر رسیده که ۵۰ درصد افزایش را دربردارد، که این سرانه هم پایین است، باید برای این جمعیت که سرمایه شهرستان محسوب می‌شود، اقدامات بیشتری انجام داد.

نوحی افزود: در شهرستان بهارستان، در هر بخش فقط یک زمین فوتبال وجود دارد که این زمین‌ها هم کیفیت خوبی ندارند، با اهتمام شهرداری صالحیه یک زمین فوتبال ۳۰۰۰نفری در حال احداث می باشد که امسال به بهره برداری می‌رسد، یک زمین فوتبال مناسب هم توسط شهرداری گلستان در حال احداث می باشد، زمین فوتبال خوبی هم در روستای اورین در حال احداث می باشد.

فرماندار بهارستان با بیان اینکه در این حوزه خیرین هم می توانند ورود پیدا کنند و فعال تر باشند، خاطر نشان کرد: کمک به توسعه و ایجاد زیرساخت های ورزشی نیاز به فرهنگ سازی توسط گروه های مرجع که پیشکسوتان و ورزشکاران هستند، دارد، تا مردم و خیرین را برای سرمایه گذاری ترغیب کنند علاوه بر رونق ورزش، در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز کمک کنند.

نوحی تاکید کرد: باید برای جوانان اوقات فراغت ارزان قیمت ایجاد شود زیرا اگر جوان بتواند انرژی خود را به درستی تخلیه کند، به دنبال تفریحات ناسالم نمی رود، ورزش اصلی ترین و کم هزینه ترین راه برای حفظ تندرستی و سلامت افراد یک جامعه به ویژه جوانان است و ایجاد فضای ورزش ارزان قیمت از راه های جذب جوانان به ورزش است.

شهرستان بهارستان با جمعیت بیش از ۷۵۰ هزار نفر سه شهر نسیم شهر، گلستان و صالحیه در جنوب غربی استان تهران یکی از شهرهای پر تراکم با کمترین وسعت جغرافیایی در کشور است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha