پل‌های عابر پیاده کیش فقط ظاهر یک پل را یدک می‌کشند!

کیش- ایرنا- وجود پل‌های عابر پیاده در خیابان‌ها اطمینان خاطری هم برای عابرین پیاده و هم برای رانندگان بوجود می‌آورد اما در شرایطی که امروزه بحث عدم استقبال عابرین از این پل‌ها به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است، شرایط در جزیره کیش کمی متفاوت‌تر است.

به گزارش ایرنا، در شرایط امروزی بحث استقبال یا عدم استقبال کیشوندان و گردشگران از پل‌های عابر پیاده در این جزیره مطرح نیست، بلکه موضوع اصلی خرابی و بلا استفاده بودن آنها است.

اگر بگوییم که در جزیره‌ای گردشگری همچون کیش که سالانه نزدیک به ۲ میلیون گردشگر دارد و جمعیت ثابت آن به چیزی حدود ۶۰ هزار نفر می‌رسد و هیچ کدام از پل‌های عابر پیاده آن فعال نیستند، قطع یقین طنز نیست.

شهروندان چه می‌گویند؟

«ابوالفضل حسین‌پور» یکی از کیشوندان حاضر در جزیره با انتقاد از وضعیت پل‌های عبر پیاده در کیش می‌گوید: پل‌های عابر پیاده جزیره کیش هرچند خیلی شکیل هستند اما این زیبایی فقط ظاهری است و درب تمامی آنان به دلیل خرابی قفل و بلا استفاده شده است.

وی ادامه می‌دهد: بارها رسانه‌های محلی به این معضل ورود کرده و تصاویری از خرابی پل‌های عابر پیاده کیش منتشر کردند ولی متاسفانه سال‌هاست که این مشکل همچنان پابرجاست.

پل‌های عابر پیاده کیش فقط ظاهر یک پل را یدک می‌کشند!

«علیزاده» دیگر کیشوندی که به طور داوطلب حاضر به مصابه با ایرنا می‌شود، مدعی است که برخی از این پل‌های خراب به محلی برای تجمع معتادان تبدیل شده‌اند.

وی ادامه می‌دهد: هرچند درب این پل‌های عابر پیاده قفل است ولی در پل روبه روی بازار هرمز شکستگی‌هایی وجود که در برخی مواقع معتادان از آن محل وارد پل می‌شوند.

اما «س.قربان زاده» دیگر شهروند بومی زجیره کیش از یک منظر دیگر به موضوع می‌نگرد؛ او می‌گوید که در محل‌های احداث برخی از این پل‌ها، اصلا نیازی به پل عابر پیاده نبوده است.

وی ادامه داد: در مرکز جزیره کیش و نقاط پر تردد جزیره هیچ پل عابر پیاده‌ای مشاهده نمی‌شود و به نظر می‌رسد محل احداث آن‌ها غیر کارشناسی بوده است.

پل‌های عابر پیاده کیش فقط ظاهر یک پل را یدک می‌کشند!

تصمیم به بهسازی پل‌های عابر پیاده کیش پس از هفت سال!

در همین راستا به سراغ مسوولان شرکت عمران، آب و خدمات شهری جزیره کیش رفتیم تا این سوژه را پیگیری کنیم؛ «آیدین محمدنژاد» سرپرست معاونت امور شهری و محیط زیست جزیره با تایید خرابی تمامی پل‌های عابر پیاده کیش، گفت: بهسازی این پل‌ها و بازگشت آنان به چرخه فعالیت در دستور کار است.

وی در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر اینکه، «این پل‌ها چه مدت زمانی است که به دلیل خرابی بدون استفاده باقی مانده است؟» اظهار کرد: این پل‌ها که در اوایل دهه ۹۰ احداث شده بود، حدود هفت سال است که به دلیل خرابی، بلا استفاده مانده است.

پل‌های عابر پیاده کیش فقط ظاهر یک پل را یدک می‌کشند!

سرپرست معاونت امور شهری و محیط زیست شرکت عمران، آب و خدمات کیش ادامه داد: هم اکنون بهسازی و رفع مشکلات پل عابر پیاده المپیک به اتمام رسیده و پس از رفع مشکلات مربوط به روشنایی این پل به زودی به چرخه فعالیت باز می‌گردد.

وی در رابطه با اینکه «آیا محل احداث پل‌های عابر پیاده کیش در دهه گذشته، کارشناسی بوده است یا خیر؟» گفت: این نظر نیازمند یک بررسی تخصصی است و بنده شخصا نمی‌توانم نظری در این رابطه ارائه بدهم.

به گزارش ایرنا، غیر فعال بودن پل‌های عابر پیاده کیش می‌تواند منجر به حوادث دردناکی شود که همین امر بر اهمیت جدیت بر رفع نواقصات و بهره برداری دوباره از آن‌ها را دو چندان می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha