شهرک‌های صنعتی سروستان فارس مهیا برای سرمایه‌گذاری؛ انعقاد ۹۳قرارداد با متقاضیان

شیراز-ایرنا- شهرک‌های صنعتی سروستان در حال حاضر مهمترین گزینه متولیان اقتصادی فارس برای جذب سرمایه‌گذار صنعتی در استان هستند که بر اساس آخرین گزارش‌ها تاکنون ۹۳قرارداد در این شهرک‌ها منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سروستان‌ که در ۸۰ کیلومتری شرق شیراز و در ناحیهٔ مرکزی استان فارس قرار دارد به لحاظ اقتصادی، قطب بزرگ کشت محصولات باغی و زراعی همچون پسته و زیتون است اما متولیان اقتصادی استان در تلاش هستند در کنار بهره‌گیری از این ظرفیت با توسعه و گسترش مراکز صنعتی و بهره‌برداری از منابع نفتی در آینده نزدیک، این منطقه را به یکی از کانون‌های عمده صنعت و انرژی کشور تبدیل کنند.

آخرین وضعیت صنعتی و معدنی سروستان

بر اساس آخرین گزارش‌ها از اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت در حال حاضر در شهرستان سروستان تعداد ۱۵ معدن با ۱۰۵ نفر اشتغال فعالیت دارند، این شهرستان دارای تعداد یک هزار و ۸۵ فقره صنوف تولیدی، توزیعی، خدماتی، خدمات فنی همچنین تعداد ۹ اتحادیه و یک اتاق اصناف است.

سروستان همچنین با تعداد ۲۷ واحد فعال صنعتی با اشتغال مستقیم ۷۰۰ نفر در عرصه تولید گام برمی‌دارد.

یکی از مهمترین ظرفیت‌های اقتصادی این منطقه شهرک صنعتی شماره ۲ سروستان است، این شهرک ۷۱۵ هکتار مساحت دارد و ظرفیت استقرار ۳۵۰ واحد صنعتی درفاز نخست آن پیش‌بینی شده است.

هم‌اکنون نیز برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در این شهرک صنعتی در حال انجام است.

بازدید از شهرک‌های صنعتی سروستان

در بازدیدی که اخیراً مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی سروستان ۱و ۲ داشته مسائل و مشکلات این شهرک‌ها بررسی و تدابیر لازم برای حل این مشکلات اتخاذ شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس که معتقد است شهرک‌های صنعتی زمینه‌ساز تحقق جهش تولید با مشارکت مردم هستند در این بازدید گفت: امسال با هدف عملیاتی کردن شعار سال توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان در اولویت قراردارد و به همین منظور نیز بازدیدهای میدانی از شهرک‌هاو نواحی صنعتی و طرح‌ها و واحدهای تولیدی با هدف احصای مشکلات و تلاش به منظور رفع آنها در برنامه قرار گرفته است.

سید مسعود عظیمی اضافه کرد: در شهرستان سروستان، ۲شهرک صنعتی ایجاد شده که شهرک صنعتی شماره یک سروستان دارای تمامی امکانات زیرساختی است و آمادگی کامل برای برای جذب سرمایه‌گذار در آن وجود دارد.

انعقاد ۴۴قرارداد سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی شماره یک

وی افزود: در شهرک صنعتی شماره یک سروستان که دارای ۴۶هکتار مساحت است، ۴۴قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقد و ۲۲واحد با اشتغال ۶۱۸نفر در این شهرک صنعتی بهره‌برداری شده‌اند، البته برخی از واحدهای صنعتی نیز با پیشرفت فیزیکی مناسب در مرحله ساخت وساز قراردارند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با تأکید بر اهمیت شهرک صنعتی شماره ۲ سروستان با توجه به نزدیکی این شهرک صنعتی به مرکز استان، یکی از برنامه‌های مهم امسال را تسریع در تکمیل زیرساخت‌ها در این شهرک صنعتی دانست و گفت:در بخش تکمیل زیرساخت‌های داخلی تاکنون ۴۰پروژه در بخش‌های شبکه‌های داخلی آب ،برق ،گاز و فاضلاب و نیز زیرسازی و آسفالت به پایان رسده و هم‌اکنون نیز ۲پروژه زیرسازی معابر با ۵۵میلیارد ریال اعتبار و تکمیل شبکه فاضلاب با ۲۴۰میلیارد ریال اعتبار با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال انجام است.

تدابیر برای تأمین زیرساخت‌های خارج از شهرک صنعتی سروستان۲

عظیمی تأمین زیرساخت‌های خارج از شهرک صنعتی سروستان۲، شامل آب و برق را مهمترین ضرورت در فعال‌سازی این شهرک صنعتی اعلام کرد و افزود: بر اساس قانون تأمین زیرساخت‌ها تا ورودی شهرک‌های صنعتی برعهده دستگاه‌های خدمات‌رسان است.

وی ادامه داد: در این زمینه مکاتبات و پیگیری‌های متعددی در سطوح استانی و ملی انجام شده و توافقاتی نیز صورت گرفته که امیدواریم امسال شاهد تسریع در این زمینه باشیم.

او با اشاره به مساحت ۷۱۵هکتاری این شهرک صنعتی گفت: شهرک صنعتی سروستان۲ ،بزرگترین شهرک صنعتی نزدیک به مرکز استان است که با توجه به مزیت‌های آن می‌تواند به یکی از قطب‌های صنعتی و اقتصادی استان تبدیل شود.

توسعه ظرفیت برق شهرک صنعتی سروستان ۲

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: با هدف توسعه ظرفیت برق شهرک صنعتی سروستان ۲ بعنوان یکی از زیرساخت‌های مهم تولید ،پست برق این شهرک صنعتی با ظرفیت ۵۰ مگاوات با مشارکت شرکت برق منطقه‌ای فارس احداث خواهد شد که این پروژه هم‌اکنون در مرحله طراحی قراردارد و امیدواریم امسال شاهد شتاب‌بخشی به روند اجرای آن توسط برق منطقه‌ای استان باشیم.

شهرک‌های صنعتی سروستان فارس مهیا برای سرمایه‌گذاری؛ انعقاد ۹۳قرارداد با متقاضیان

به گفته عظیمی، زیرساخت‌های داخلی برق شهرک صنعتی آماده است و هم‌اکنون نیز برق واحدهای صنعتی از طریق خط دومداره با ظرفیت ۶مگاوات تأمین می‌شود که با توجه به تکمیل شدن ظرفیت این خط، تسریع در بهره‌برداری از این پست برق می‌تواند روند جذب سرمایه‌گذار و بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی درحال ساخت را شتاب بخشد.

انعقاد ۴۹ قرارداد در شهرک صنعتی شماره ۲

وی همچنین از آماده بودن زیرساخت‌های داخلی گاز در شهرک صنعتی برای اتصال به شبکه سراسری گاز خبرداد و گفت: در این زمینه نیز شرکت گاز فارس برنامه احداث ایستگاه و اتصال گاز را در برنامه قرارداده است.

طبق گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در حال حاضر ۴۹ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان در این شهرک صنعتی منعقد و ۲ واحد با اشتغال ۶۰ نفر نیز درمرحله بهره‌برداری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha