طنین نوای حول حالنا دراماکن مقدس استان تهران/حضوراقشار مردم درحرم امام خمینی و عبدالعظیم

شهر ری - ایرنا - نوای یا محول الحول و الاحوال ، حول حالنا الی احسن الحال زائران اماکن مذهبی و متبرکه استان ، گلزار شهدای استان تهران و بهشت زهرا س در ابتدای سال نو شمسی بر فراز گلدسته آستان های مقدس و مزار شهدا شنیده شد .

به گزارش ایرنا ،زائران و مجاوران حرم در آستان های مقدس شهرستان‌های استان تهران سال نو ۱۴۰۳ را با سلام بر اهل بیت آغاز کردند .

طنین نوای حول حالنا دراماکن مقدس استان تهران/ حضوراقشارمردم درحرم امام خمینی وعبدالعظیم

سازمان اوقاف و امور خیریه در اطلاعیه ای با اشاره به اینکه مردم و مسافران نوروزی می توانند لحظه تحویل سال نو را در بقاع متبرکه سپری کنند، اعلام کرد: پیش بینی می کنیم امسال بیش از ۲ میلیون نفر لحظه تحویل سال نو خود را در بقاع متبرکه سپری کنند.

مراسم تحویل سال نو در حرم امام خمینی ره برگزار شد
مراسم تحویل سال ۱۴۰۳ هجری شمسی صبح روز چهارشنبه اول فروردین ۱۴۰۳ در حرم امام خمینی و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

طنین نوای حول حالنا دراماکن مقدس استان تهران/ حضوراقشارمردم درحرم امام خمینی وعبدالعظیم



در این مراسم که از نماز صبح آغاز شد، یادگار حضرت امام حجت الاسلام سید حسن خمینی سخنرانی کرد .

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳ در حرم حضرت سیدالکریم(ع)

طنین نوای حول حالنا دراماکن مقدس استان تهران/ حضوراقشارمردم درحرم امام خمینی وعبدالعظیم

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳ در حرم حضرت سیدالکریم(ع)

با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس و با قرائت دعای توسل توسط حاج محمدرضا غلامرضازاده روز چهارشنبه اول فروردین ساعت ۵ صبح باحضور خانوادگی زائران در صحن امام حسن مجتبی(ع)(صحن اصلی) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد .

طنین نوای حول حالنا دراماکن مقدس استان تهران/ حضوراقشارمردم درحرم امام خمینی وعبدالعظیم

بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام و امامزادگان مجاور از آغازین لحظات سال جدید طبق سنوات سال گذشته پذیرای صدها هزار میهمانان نوروزی از تهران و سراسر کشور بود.

طنین نوای حول حالنا دراماکن مقدس استان تهران/ حضوراقشارمردم درحرم امام خمینی وعبدالعظیم

حضور باشکوه مشتاقان آستان اهل بیت عصمت و طهارت که در قالب تورهای مسافرتی و یا به همراه خانواده های خود در ایام تعطیلات نوروزی به این آستان مقدس، مشرف می شوند، جلوه خاصی را به فضای ملکوتی حرم مطهر می بخشند.

همچنین تقارن ایام سال نو و ماه مبارک رمضان از هم اکنون و در سال نو فضای معنوی و شادمانیِ زائران و مجاوران حرم نورانی حضرت سیدالکریم علیه السلام را دو چندان کرده است.

عبدالعظیم حسنی (۱۷۳ - ۲۵۲ق) مشهور به شاه عبدالعظیم و سیدالکریم از سادات حسنی و از راویان حدیث. نسب او با چهار واسطه به امام حسن مجتبی(ع) می‌رسد.

شیخ صدوق، مجموعه روایات وی را با عنوان جامع اخبار عبدالعظیم گردآوری کرده است.

حضرت عبدالعظیم حسنی، امام رضا(ع) و امام جواد(ع) را درک کرده و نقل است که ایمان خویش را بر امام هادی(ع) عرضه داشت و در زمان او وفات یافت. حرم حضرت عبدالعظیم در شهر ری قرار دارد و زیارتگاه شیعیان است. در برخی روایات ثواب زیارت قبر او برابر با ثواب زیارت قبر امام حسین(ع) دانسته شده است.

مراسم تحویل سال نو با شهدا در بهشت زهرا س

طنین نوای حول حالنا دراماکن مقدس استان تهران/ حضوراقشارمردم درحرم امام خمینی وعبدالعظیم

مراسم تحویل سال نو با شهدا صبح امروز چهارشنبه در گلزار شهدای بهشت‌ زهرای تهران برگزار شد.

مراسم تحویل سال نو با شهدا، با روایتگری حاج اصحاب کریمی و نوای حاج امیر نعیمی، در گلزار شهدای بهشت‌ حضرت زهرا سلام الله علیها قطعه ۴۰ (سرداران بی پلاک) برگزار گردید.

ویژه برنامه تحویل سال نو در امامزاده صالح (ع) تجریش

طنین نوای حول حالنا دراماکن مقدس استان تهران/ حضوراقشارمردم درحرم امام خمینی وعبدالعظیم

ویژه برنامه تحویل سال (نو) ۱۴۰۳ هجری شمسی از ساعات پایانی سه شنبه و بامداد روز چهارشنبه در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) تجریش با دعا برای سلامتی حضرت ولیعصر عج برگزار شد.

 قرائت دعای فرج و نقاره‌زنی و نورافشانی از جمله برنامه‌های متنوع تحویل سال در حرم مطهر حضرت صالح‌ بن موسی الکاظم (ع) بود.

همچنین همزمان با نقاره زنی در آستان مقدس امام رضا (ع)، این برنامه در امامزاده صالح (ع) نیز اجرا شد.

حرم امامزاده صالح(ع) فرزند امام موسی کاظم (ع) و برادر امام هشتم شیعیان امام رضا (ع) در نزدیکی بازار تجریش واقع در شمال پایتخت قرار دارد.

کتاب مراقد المعارف و بحر الانساب، امامزاده صالح(ع) را فرزند امام موسی کاظم(ع) و برادر امام رضا(ع) دانسته است که پس از اعلام ولایتعهدی امام رضا(ع)، به همراه دیگر برادرانش از بغداد به‌سمت خراسان حرکت کردند، تا آنکه وارد شمیران شد و در تجریش به‌دست شخصی به شهادت رسید. پایگاه جامع امامزادگان نیز به استناد کتاب‌های ریاض الانساب، کنز الانساب، حیاة الامام موسی بن جعفر(ع)، ناسخ التواریخ، انوار المشعشعین، منتخب التواریخ، آثار تاریخی تهران و جغرافیای تاریخی شمیران، امامزاده صالح(ع) را فرزند بلافصل موسی بن جعفر(ع) به شمار می‌آورد.

حرم مطهر امامزاده صالح (ع) که به عنوان قطب مذهبی فرهنگی پایتخت مورد استقبال زائران از مناطق مختلف کشور بسیاری‌ست، فرزند امام موسی کاظم (ع) و برادر امام هشتم شیعیان، در مرکز بازارچه سنتی تجریش (منطقه یک تهران) قرار دارد.

آستان مقدس امامزاده سید ناصرالدین میزبان خانواده شهدا

طنین نوای حول حالنا دراماکن مقدس استان تهران/ حضوراقشارمردم درحرم امام خمینی وعبدالعظیم

آستان مقدس امامزاده سیدناصرالدین (ع) تهران ، فرزند و نواده پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام محمد باقر علیه السلام نیز در زمان تحویل سال نو میزبان نمازگزاران زائران و مجاوران حرم بود.

مراسم و برنامه ویژه سال نو سخنرانی و مداحی ذاکران اهل بیت با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد.

مراسم سال تحویل در امامزاده اسماعیل چیذر

مراسم ویژه سال تحویل در آستان مقدس امامزاده سید اسماعیل چیذر با نوای مداحان اهل بیت با شرکت مومنان و مجاوران حرم برگزار شد .

مردم جنوب‌شرق تهران سال جدید را با عطر مزار شهدا تحویل کردند

مردم شهرستان‌های جنوب‌شرق استان تهران با حضور در گلزارهای شهدا، سال جدید را با یاد و خاطره شهیدان و امید روزهای بهتر در سایه لطف و عنایت خداوند متعال تحویل کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت صبح روز چهارشنبه در حالی که از ساعت قبل از تحویل سال، در محل امامزادگان مدفون در این شهرستان‌ها و گلزارهای شهدا گرد هم آمده بودند، با قرائت دعا برای فرج حضرت ولیعصر(عج) دست به آسمان برده و برای تمامی مردم ایران اسلامی سالی سرشار از سلامتی، موفقیت و تندرستی از درگاه خداوند متعال خواستار شدند.

جمع زیادی از مردم ورامین با حضور در امامزاده طاهر و مطهر خیرآباد، گلزار شهدی حسین‌رضا(ع)، گلزار شهدای سیدفتح‌الله و شهدای گمنام ، سفره هفت سین خود را با یاد و خاطره شهدا پهن کرده و در کنار خانواده معظم شهدا و بر مزار شهیدان دوران هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم سال را تحویل کردند.

در شهرستان قرچک نیز بسیاری از مردم با حضور در مرقد مطهر امامزاده بی‌بی‌زبیده، امامزاده ابراهیم و گلزار شهدای گمنام مراسم تحویل سال نو را برگزار کردند.

در شهرستان مقدس پیشوا، مدفن امامزده جعفربن‌ موسی‌الکاظم (ع) فرزند بلافصل امام هفتم شعیان، جمع کثیری از زائران و مجاوران این امامزاده جلیل‌القدر، با قرائت زیارت عاشورا و دعای یا مُقلِبَ القُلوبِ وَ الاَبصار، سال جدید را به امید برپایی صلح و گشایش در کارها آغاز کردند.

در شهرستان پاکدشت نیز مرقد شهدای ده امام، گلزار شهدای گمنام و امامزاده طالب پذیرای مردمی است که سال خود را معنویت عطر شهدا و به یاد ایثار و از خودگذشتگی آنان آغاز کردند.

شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری پایتخت واقع شده‌اند.

این مراسم در اماکن مقدسه دیگر سراسر استان تهران با حضور پرشور مومنان برگزار گردید .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha