۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85420745
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۷۳ خانوار روستایی کوهدشت از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: دسترسی تعداد ۳۷۳ خانوار ساکن در روستاهای شیراوندناوه و شیراوند گندابه کوهدشت به اینترنت پرسرعت و شیکه ملی اطلاعات محقق شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان، مجتبی صارمی روز یکشنبه افزود: با احداث سایت جدید ارتباطی در این روستاها از محل اعتبارات توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با تلاش همکاران اپراتور ایرانسل، یک هزار و ۳۵۸ نفر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی افزود: توجه به مناطق محروم و روستایی یکی از اولویت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم می باشد که لرستان نیز در همین راستا اقدام لازم را جهت تامین و تکمیل پوشش ارتباطی روستاهای فاقد این امکان از طریق احداث سایت جدید و یا ارتقای فناوری سایت های موجود در دستور کار دارد.

به گزارش ایرنا، یک هزار و ۵۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار در لرستان وجود دارد و ایجاد زیرساخت اینترنت در مناطق روستایی استان، مقدمه اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات می باشد که ضریب پوشش این خدمت در لرستان به ۹۵ درصد رسیده است.

بهبود زیرساخت های ارتباطی روستاها در راستای توسعه پایدار مناطق کمتر توسعه یافته، بهره مندی از آموزش های برخط، ایجاد فرصت های کارآفرینی و اشتغال از مهمترین مزایای اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات است و ساکنان این مناطق می توانند امور مربوط به خدمات اینترنتی مانند تهیه و پرداخت قبوض، امور اداری و پیگیری های مختلف را از این طریق انجام دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha