۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85385474
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سهم قزوین از تولید برق انرژی خورشیدی کشور ۱۹۵ مگاوات است

قزوین - ایرنا - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه احداث نیروگاه های خورشیدی مورد توجه و تاکید دولت سیزدهم قرار دارد، گفت: چهار هلدینگ نیروگاه های برق بایستی چهار هزار و ۵۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی در کشور تولید کنند که سهم استان قزوین ۱۹۵ مگاوات است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور اوجاقی روز سه شنبه در نشست مشترک خبری مدیران صنعت آب و برق استان قزوین اظهار کرد: یکی از مهمترین طرح های در دست اقدام برق استان قزوین، احداث پست های ۴۰۰ و ۶۳ کیلووات در شرق قزوین است که با توجه به تهیه تمامی تجهیزات آن، به محض آماده شدن زمین، نسبت به احداث آن اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به پست برق شهر مهرگان، تاکید کرد: فاز نخست این طرح در حال اجراست و فازهای بعدی نیز در آینده نزدیک به انجام می رسد.

اوجاقی به عملیات اجرایی نیروگاه حرارتی ۴۶۷ مگاواتی بویین زهرا اشاهر کرد و گفت: زمین این نیروگاه از سوی اداره منابع طبیعی تحویل داده شده که با انجام کارهای مقدماتی آن، پیمانکار پروژه به شرکت مفنا به عنوان تنها سازنده نیروگاه های حرارتی کشور واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان خاطرنشان کرد: صنایع سنگینی که مصرف بیش از هفت مگاواتی برق دارند بایستی برای تامین مصرف برق مورد نیاز با برق منطقه ای قرارداد ببندند و در عین حال نیز هم اکنون میانگین مصرف برق ۱۷ شرکت فعال استان بالغ بر ۴۵۰ مگاوات است.

بهره برداری از ۲۵۹ طرح شرکت توزیع برق با یک هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار

جانشین مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در این نشست اظهار کرد: ۲۵۹ طرح شرکت توزیع برق در قالب یک هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار در دهه مبارک فجر امسال در حوزه توسعه، بهینه سازی، روشنایی معابر و جایگزینی سیم مسی با کابل در سطح استان مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گفته داود عیوض زاده وی، ۶۳ طرح در قزوین، ۶۷ طرح در تاکستان ۱۳ طرح در آبیک، ۲۱ طرح در آوج، ۱۷ طرح در البرز، ۴۰ طرح در بوین زهرا و ۳۷ طرح نیز در محمدیه مورد استقاده قرار گرفته تا شهروندان با کیفیت برق بالاتری بتوانند از آن بهره مند شوند. 

به گفته وی، تاکنون و در مدت زمان فعالیت دولت سیزدهم و در راستای توسعه زیرساخت‌ها، یک هزار و ۴۵۸ طرح با پنج هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال در این استان مورد بهره برداری قرار گرفته است. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت احداث نیروگاه‌های خورشیدی در دولت سیزدهم، نخستین شهرک خورشیدی استان قزوین با ظرفیت ۴۸ مگاوات و با سرمایه‌گذاری ۷۲۰ میلیارد ریالی به زودی کلنگ زنی خواهد شد.

عیوض زاده با اشاره به اینکه امسال ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه صرف توسعه شبکه برق شهری و روستایی شده تا برق بیش از ۱۵ هزار مشترک را تامین کند، افزود: در خصوص پیک تابستان سال آینده نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و برای فرهنگ سازی و جلوگیری از هرگونه قطعی برق و مصرف بهینه آن از سوی مشترکان، به کمک اصحاب رسانه نیز برای عبور از پیک بار نیازمندیم.

جانشین مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآور شد: با صرفه جویی ۳۹ میلیون کیلوواتی در مصرف برق، ۳۸۰ میلیارد ریال به ۲۶۴ هزار مشترک قزوینی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه شرکت توزیع برق استان با استفاده از تمام ظرفیت‌های ابزاری و انسانی و به صورت جهادی در ۱۰ مرحله نسبت به توسعه و بهینه‌ سازی مناطق محروم استان و با سرمایه ۱۰۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در مناطق رودبار الموت، طارم سفلی و دشتابی عملیات برق رسانی انجام داده، تاکید کرد: با مساعدت و یاری مجموعه مدیریت عالی استان مراحل عملیات زیرساخت آب و برق منطقه عظیمیه قزوین با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه در حال انجام است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha