استاندار فارس: شیوه‌های نوین برای حفاظت از منابع آبی به کار گرفته شود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: روش‌های سنتی برای تامین آب و حفاظت از منابع آبی دیگر پاسخگو نیست و چاره‌ای وجود ندارد مگر اینکه به شیوه‌های نوین و روش های جدید را به کار گیریم.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد هادی ایمانیه، دوشنبه در حاشیه شورای حفاظت از منابع آبی و سازگاری با کم آبی استان در شیراز در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به مشکلات تامین آب که به سبب تغییرات اقلیمی در سراسر جهان ایجاد شده از اعضای شورا خواستم تا بیشتر به موضوع بهینه کردن مصرف آب بپردازند و این لزوما به معنای کاهش مصرف آب نیست.

وی کنتوردار شدن چاه‌های آب در استان را اقدامی موثر در جهت مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی دانست و ادامه داد: این کنتورهای هوشمند مصرف برق و آب چاه‌های کشاورزی را مدیریت می‌کند.


استاندار فارس گفت: سرعت نصب کنتور نسبت به سال های قبل افزایش یافته اما با حد مطلوب همچنان فاصله داریم که پیشنهاد می‌شود با همکاری بانک کشاورزی که رسالت ذاتی آن کمک به توسعه کمی و کیفی کشاورزی است تسهیلاتی برای نصب کنتور در نظر گرفته شود و در صورت لزوم تحقق این مهم را در سطح مدیران ملی این بانک پیگیری خواهم کرد.

ایمانیه، با اشاره به اقدامات انجام شده برای بستن چاه‌های غیرمجاز گفت: در این ارتباط اولویت، برخورد با کسانی است که با سوء استفاده چندین چاه غیرمجاز حفر کرده اند و آنها را اجاره داده‌اند.

وی لزوم اصلاح کانال های انتقال آب به باغ ها و زمین های کشاورزی را یادآور شد و گفت: ضروری است که اصلاح الگوی کشت به عنوان یک وظیفه در دستور کار قرار گیرد و کاشت محصولات کشاورزی متناسب با شرایط آب و هوایی و اقلیم هر منطقه انجام شود.

او اظهار کرد: قطعا استفاده از بذر اصلاح شده علاوه بر اینکه به کاهش مصرف آب کمک می کند، محصول قابل برداشت بیشتری را نیز خواهد داشت.

استاندار فارس گفت: همچنین در جلسه امروز شورای حفاظت از منابع آبی مقرر شد که جلسات قرارگاه آب به شکل روزانه با حضور معاونین آب منطقه‌ای، آبفا استان، آبفا شیراز و جهاد کشاورزی و به شکل هفتگی با حضور مدیران کل و معاون عمرانی استانداری برگزار شود و در صورت لزوم شخصا در جلسات حضور خواهم یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha