۲ بهمن ۱۴۰۲، ۷:۴۱
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85359251
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حوادث کار در خراسان شمالی هفت درصد افزایش یافت 

بجنورد-ایرنا- رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: حوادث ناشی از کار در کارگاه های استان در ۹ ماهه امسال هفت درصد افزایش یافت که در این باره افزایش ساخت و سازهای ساختمانی، فعالیت عمرانی و تولیدی تاثیرگذار بود.

داود رنجبر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شمار حوادث ناشی از کار که توسط بازرسان به دستور مراجع قضایی در سال جاری بررسی شد به ۱۳۹ مورد رسید و این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۳۰ مورد گزارش شد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین آمار حادثه های ناشی از کار در کارگاه های استان مربوط به شهرستان بجنورد است که ۵۲.۵ درصد مجموع حوادث را به خود اختصاص داد و این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش دارد.

رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: حادثه های ناشی از کار در شهرستان شیروان در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۶ درصد کاهش دارد و این شهرستان ۱۴ درصد از مجموع حادثه های ناشی از کار را به خود اختصاص داده است

وی خاطرنشان کرد: شهرستان های مانه، سملقان و گرمه هم کمترین میزان حادثه های کار دارند و هفت درصد از حادثه های ناشی از کار را به خود اختصاص داده است.

کاهش حوادث کار در کارگاه های صنعتی وساختمانی

رنجبر اظهار کرد: وقوع حوادث کار در کارگاه های صنعتی و ساختمانی در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سقوط از ارتفاع عامل ۳۹ درصد از حوادث ناشی از کار در ۹ ماهه امسال در استان ثبت شد گفت: این حوادث بیشتر در کارگاه‌های ساختمانی به گزارش شده است.

رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: کارگاه های ساختمانی، بیشترین میزان حادثه های ناشی از کار در استان را به خود اختصاص داده است به طوری که در ۹ ماهه امسال ۵۱ درصد از حادثه های ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی رخ داده است و ۱۹ درصد از حوادث ناشی از کار در کارگاههای تولیدی و صنعتی رخ داده است.

وی تصریح کرد: کارگران ساختمانی، آرماتور بندها، نماکاران و داربست بندان قربانیان حادثه های سقوط از ارتفاع هستند که در این زمینه نیاز است شهرداری ها و مهندسان ناظر سازمان نظام مهندسی ساختمان بازرسی را افزایش دهند.

رنجبر گفت: برق گرفتگی، سقوط اشیا و یا برخورد با اشیا و درگیری با ماشین آلات از دیگر عوامل وقوع حادثه ناشی از کار در کارگاه های استان گزارش شده است.

وی افزود: وقوع حادثه های ناشی از کار در ۹ ماهه امسال در استان منجر به فوت و نقص عضو ۱۳ نفر شد که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰ درصد افزایش دارد.

رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: شکستگی اعضا ۴۷ درصد و سوختگی ۵ درصد از حادثه های ناشی از کار در کارگاه های استان در ۹ ماهه امسال را به خود اختصاص داده است که این ارقام نسبت به مدت مشابه در سال قبل تغییر چندانی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در استان خراسان شمالی بیش از ۷۶ هزار نفر کارگر مشمول قانون کار هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha