یک‌هزار میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی آذربایجان غربی پرداخت شد
نمایشگاه صنایع دستی ارومیه

ارومیه- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: یک هزار میلیارد ریال تسهیلات با سود پایین طی یک سال گذشته به هنرمندان صنایع دستی در نقاط مختلف استان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، مرتضی صفری روز یکشنبه در آیین گشایش نمایشگاه صنایع‌دستی و مرحله استانی دومین جشنواره سراسری صنایع‌دستی بسیج آذربایجان غربی در مدرسه هدایت ارومیه افزود: علاوه بر آن، سعی داریم اقدامات دیگری نیز برای حمایت از این بخش انجام دهیم که اجرای خوشه‌های صنایع‌دستی از جمله آنهاست.

وی اضافه کرد: در این طرح چهار رشته گلیم‌بافی، چرم‌دوزی، نساجی سنتی و هنرهای چوبی به عنوان رشته‌های شاخص استان شناسایی شده و سپس برندسازی در این چهار رشته انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: هنرمندان استان در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی توانایی و استعداد زیادی دارند که می‌توانند حتی در سطح بین‌الملل نیز بدرخشند که در این راستا حمایت از این افراد را در دستور کار داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: عدم وجود بازار فروش و حاشیه سود پایین از جمله دغدغه‌های فعالان صنایع‌دستی است که برای حل این موضوعات در گام اول باید نوع نگاه به این حوزه را تغییر داده سپس با برنامه‌ریزی مناسب اقدام به درآمدزایی کرد.

یک‌هزار میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی آذربایجان غربی پرداخت شد

صفری گفت: حضور در نمایشگاه‌های خارجی و داخلی، راه‌اندازی غرفه‌های دائمی فروش صنایع‌دستی در پایانه‌های مرزی، ایجاد انجمن صنایع‌دستی زیر نظر اتاق بازرگانی ارومیه و ایجاد شرکت‌های صنایع‌دستی برای خرید و فروش محصولات در سطح استان برنامه‌ریزی شده است.

وی در خصوص جشنواره صنایع دستی نیز بیان کرد: در این مرحله ۱۰۰ اثر از ۴۰ هنرمند آذربایجان غربی به مرحله استانی جشنواره سراسری صنایع‌دستی بسیج آذربایجان غربی ارسال شده که از بین آنها پنج اثر منتخب، یک اثر مربوط به احیای هنرهای منسوخ شده و یک اثر مربوط به مناطق کم‌برخوردار استان انتخاب و به مرحله کشوری این جشنواره ارسال می‌شوند.

وی افزود: علاوه بر نمایش آثار ارسالی به جشنواره سراسری بسیج هنرمندان استان، ۶۰ اثر از آثار استاد رحیمی در حوزه مینیاتور و نیز آثار سایر هنرمندان دیگر نیز در این نمایشگاه به نمایش درآمده و نیز پنج کارگاه در رشته‌های شیشه‌گری، گلیم‌بافی، چرم‌دوزی، منبت و معرق چوب راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه صنایع دستی تا ۲۰ دی ماه جاری از ۹ صبح تا سه عصر برای بازدید علاقه مندان در مدرسه تاریخی هدایت ارومیه دایر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha