اثر کارگردان مازندرانی بین برگزیدگان هفدهمین جشنواره سینما حقیقت قرار گرفت

ساری – ایرنا – مستند «آب‌بندان» ساخته کارگردان مازندرانی بخش مسابقه ملی هفدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت از نظر هیات داوران شایسته تقدیر شناخته شد و پس از نامزد شدن در چهار بخش، یک جایزه نیز از این جشنواره کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم اختتامیه هفدهمین دوره جشنواره فیلم مستند ایران شامگاه یکشنبه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، علی دهکردی رئیس خانه سینما و هنرمندان و چهره‌های شاخص فرهنگ و هنر در تالار وحدت برگزار شد و برگزیدگان این رویداد معرفی شدند که ۲ اثر از کارگردانان مازندرانی در بین نامزدها قرار گرفتند و یک اثر علاوه بر دریافت یکی از جوایز، شایسته تقدیر نیز شناخته شد.

مستند نیمه‌بلند «آب‌بندان» ساخته رضا اکبریان گالشکلایی مستندساز مازندرانی که در این دوره از جشنواره حضور داشت و علاوه بر اکران آنلاین، ۲ نوبت هم در پردیس چارسو اکران داشت جایزه بهترین صداگذاری جشنواره را کسب کرد. صدابرداری و صداگذاری این اثر توسط حسن مهدوی انجام شد.

ضمن این که هیات داوران با توجه به تمرکز ویژه جشنواره امسال به موضوع بحران آب و مساله جمعیت مستند «آب‌بندان» در موضوع بحران آب شایسته توجه و تقدیر دانست.

مستند «آب‌بندان» در بخش‌های بهترین کارگردانی مستند نیمه‌بلند، بهترین تصویربرداری و بهترین موسیقی نیز نامزد دریافت جایزه شده بود.

این اثر که با تهیه‌کنندگی و کارگردانی رضا اکبریان گالشکلایی تهیه شده به موضوع آب‌بندان‌ها به عنوان یکی از سازه‌های مهم تأمین آب مورد نیاز کشاورزی در استان‌های شمالی کشور و نقش و اهمیت این سازه‌های آبی در محیط زیست می‌پردازد و روایتی از کم‌توجهی به آب‌بندان‌ها و پیامدهای این کم‌توجهی را ارائه می‌کند.

آرش اسحاقی(تدوینگر)، حسن مهدوی(طراح صدا و صداگذار)، پیام میرتبریزیان(صدابردار)، مهدیه آرتین(عکاس و دستیار کارگردان)، محمد اکبریان(طراح پوستر)، عبدالله موسوی تاکامی(مدیر تولید) و اسفندیار مظلومی(تصویربردار) عوامل تولید مستند «آب‌بندان» هستند.

مستند کوتاه «فرشته‌ها» ساخته مهدی زمان‌پور کیاسری مستندساز اهل کیاسر ساری نیز در این دوره از جشنواره حضور داشت که در ۲ بخش بهترین کارگردانی فیلم مستند کوتاه و بهترین تدوین نامزد دریافت جایزه شده بود.

داوری آثار هفدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت توسط احمد ضابطی‌جهرمی، مسعود نقاش‌زاده، پروین صدر ثقه‌الاسلامی، مانی میرصادقی، فرشاد محمدی، بهروز نورانی‌پور و مهدی شامحمدی انجام شد.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت از ۲۷ آذر به دبیری محمد حمیدی مقدم در پردیس سینمایی چارسو و موزه سینما آغاز شد و ۲ دی‌ در تالار وحدت با برگزاری مراسم اختتامیه به ایستگاه پایانی رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha