ماهانه ۱۰ میلیون دلار هزینه گاز کوره‌های آجرپزی قم می‌شود

قم-ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز استان قم با تاکید بر اهمیت مصرف بهینه گاز، گفت: ماهانه فقط ۱۰ میلیون دلار هزینه گاز مصرفی کوره‌های آجرپزی قم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی خوش لهجه روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اضافه کرد: برای تمامی واحدهای آجرپزی قم هشدار برای مجهز شدن به سوخت دوم و جایگزین داده شده است.

وی بیان کرد: شبکه گازرسانی استان قم طی چند سال گذشته بخاطر رعایت استانداردهای لازم، شاهد هیچ گونه حادثه‌ای نبوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت گاز قم در ادامه گفت: استان قم طی سال گذشته با صرفه‌جویی ۵ درصدی رتبه نخست کشور را مصرف بهینه از آن خود کرده است.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف گاز در ایران سه و نیم برابر کشور همسایه ترکیه و پنج برابر اتحادیه اروپا است، بیان داشت: علاوه بر ضرورت اجرای قوانین بازدارنده، باید امر فرهنگ سازی نیز بصورت همزمان دنبال شود.

وی گفت: تعداد مشترکین گاز طبیعی قم قبل از انقلاب کمتر از ۲۰۰ اشتراک بود در حالیکه هم اینک ۴۲۰ هزار مشترک در استان قم وجود دارد،

وی با بیان هم اینک بیش از ۹۹ درصد از شهرها و روستاهای استان قم از گاز طبیعی برخودار هستند، اظهار داشت: در سطح استان قم ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط انتقال گاز در استان قم اجرا شده است.

خوش لهجه با بیان اینکه هر سال ۲ مرتبه خطوط انتقال از نظر نشت یابی پایش می‌شود، بیان داشت: سال گذشته ۲ هزار مورد نشت گاز زمینی و هوایی شناسایی و تعمیر شده است.

ماهانه ۱۰ میلیون دلار هزینه گاز کوره‌های آجرپزی قم می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان قم، بیان داشت: رکورد رسیدن تیم امداد شرکت گاز به محل حادثه از ۸ دقیقه در ۲ سال گذشته به هفت دقیقه رسیده است.

خوش لهجه همچنین ابراز کرد: ۳۰۰ میلیون مترمکعب ناترازی گازی در کشور وجود دارد که علت مهم آن عدم استاندارد بودن سیستم‌های گرمایشی و پایین بودن رتبه‌های انرژی آنهاست.

وی با تاکید بر اینکه ۷۵ درصد مشترکان گاز قم، خوش مصرف هستند، اظهار کرد: ۲۳ درصد مشترکان گاز قم پرمصرف و ۲ درصد نیز بسیار پرمصرف هستند که قبض برخی از افراد گروه پرمصرف تا ۵۰ میلیون تومان نیز صادر شده است.

خوش لهجه ادامه داد: سال گذشته ۱۹ میلیارد ریالی به خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی قم گاز رایگان داده شده است.

وی اضافه کرد: با اضافه شدن یک چاه میدان گازی سراجه قم، علاوه بر ذخیره یک میلیون متر مکعب گاز، گازرسانی به نیروگاه سیکل ترکیبی نیز ۱۳ درصد رشد یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha