۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۱۸
کد خبر: 85274498
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح آبرسانی به شهرستان تفرش ۶۶ درصد پیشرفت دارد

اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: طرح آب‌رسانی از چشمه هفتیان تفرش به روستاهای این شهرستان بیش از ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «عزت‌اله آمری » روز یکشنبه در جریان اردوی راهیان پیشرفت در جمع خبرنگاران، افزود: تکمیل این طرح با هدف تامین آب برای ۳۲ هزار نفر جمعیت شهرستان تفرش سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: این طرح انتقال آب، از ابر طرح‌های آبرسانی در سطح ملی به علت شرایط توپوگرافی مسیر، از نظر پیچیدگی با توجه به مسیر کوهستانی و سخت گذر بودن و شرایط کار در منطقه کوهستان و بعد مسافت به سختی درحال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی اضافه کرد: در اجرای این طرح، انتقال ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی مطمئن و پایدار به شهرستان تفرش و انتقال۵۰ لیتر بر ثانیه به روستاهای در طول مسیر پیش بینی شده است.

آمری بیان کرد: بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تاکنون برای این طرح هزینه صرف شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی به ضعف منابع آبی زیرزمینی شهرستان تفرش اشاره کرد و گفت: طرح انتقال آب از چشمه هفتیان یکی از مطمئن ترین و منابع آبی موجود در شهرستان است که به خوبی از سوی کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای مطالعه، مشاوره و طراحی شده است.

آمری افزود: ایستگاه‌های پمپاژ جفتان، نقوسان، طریزآباد و قزلجه از جمله ایستگاه‌های واقع شده در مسیر پروژه آبرسانی به شهر تفرش از چشمه هفتیان است.

وی گفت: ۶۳ کیلومتر خط اصلی پروژه که از جنس لوله‌های فلزی به قطر ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیمتر است در سالهای گذشته تکمیل شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یادآور شد: در یک سال اخیر با تلاش مسولان شرکت توزیع برق استان به منظور تامین ۴/۲ مگاوات برق مورد نیاز طرح، عملیات اجرایی حدود ۶۵ کیلومتر شبکه برق رسانی با اختصاص اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

شهرستان تفرش با ۲۵ هزار نفر جمعیت در ۸۵ کیلومتری شمال شرق اراک واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha