پدافند بسکتبال خراسان رضوی آماده حضور در لیگ برتر

مشهد- ایرنا- تیم بسکتبال "رعد پدافند هوایی" مشهد امسال با استفاده از امتیاز "آویژه صنعت پارسا" به عنوان تنها نماینده استان خراسان رضوی در لیگ برتر شرکت خواهد داشت می‌کند که با توجه به حضور بازیکنانی جوان و باانگیزه و برخورداری از حمایت مسوولان استانی، می‌تواند شگفتی‌ساز هم باشد.

به گزارش ایرنا، تیرماه امسال مسوولان باشگاه آویژه صنعت پارسای مشهد اعلام کردند که دیگر قصد تیمداری در لیگ برتر را ندارند و این باشگاه با تصمیم هیات مدیره در شرایط دیگری در کنار ورزش استان خواهد بود.

مدیرعامل این باشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: البته اتخاذ چنین تصمیمی پس از یک دهه حضور در لیگ‌های کشوری و پنج سال پی‌درپی نمایندگی استان در لیگ برتر بسکتبال، برای هیات مدیره باشگاه بسیار سخت و دشوار بوده است.

جعفر فلاح گفت: مالک و هیات مدیره تصمیم گرفتند این فصل تیمداری نکنند و احتمال دارد پس از بررسی و اتفاق نظر با اعضای هیات مدیره فقط در مقطع پایه فعالیت داشته باشند. ما پنج سال در سطح اول بسکتبال کشور بدون حاشیه و توقع حضور داشتیم اما نسبت به تیم های سایر شهرها آن گونه که شایسته بود مورد حمایت نبودیم و حامی مالی باشگاه از این وضعیت دلسرد شد.

وی اظهار کرد: منظور از حمایت، جنبه مالی نبود چرا که نیاز مالی نداشتیم و جنبه معنوی قضیه بود که انجام نمی‌شد.

مدیرعامل باشگاه بسکتبال آویژه صنعت پارسای مشهد در مردادماه نیز در اظهار نظری دیگر گفت: به منظور حفظ سهمیه لیگ برتری استان با نظر رییس فدراسیون با باشگاه رعد پدافند هوایی توافق های اولیه انجام شده است تا امتیاز آویژه به مدت یک فصل در اختیار این تیم قرار گیرد.

فلاح افزود: پس از این که باشگاه آویژه صنعت پارسا کناره گیری‌اش را از لیگ برتر اعلام کرد هیچ مجموعه اقتصادی در استان حاضر به تیمداری نشد.

از آنجایی که سهمیه لیگ برتری خراسان رضوی در حال از بین ‌رفتن بود باشگاه آویژه صنعت پارسا به منظور حفظ سهمیه استان با رییس فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان و همچنین باشگاه رعد پدافند هوایی گفت وگو کرد و مقرر شد امتیاز لیگ برتری استان برای یک فصل در اختیار باشگاه رعد پدافند هوایی قرار گیرد.وی ادامه داد: از آنجا که سهمیه لیگ برتری خراسان رضوی در حال از بین ‌رفتن بود باشگاه آویژه صنعت پارسا به منظور حفظ سهمیه استان با رییس فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان و همچنین باشگاه رعد پدافند هوایی گفت وگو کرد و مقرر شد امتیاز لیگ برتری استان برای یک فصل در اختیار باشگاه رعد پدافند هوایی قرار گیرد.

مدیرعامل باشگاه بسکتبال آویژه صنعت پارسای مشهد گفت: قرار است تیم بسکتبال رعد پدافند هوایی از خراسان رضوی و با عنوان تیم رعد پدافند هوایی مشهد در لیگ برتر بسکتبال کشور شرکت کند و این اتفاق نه تنها به نفع ورزش استان بلکه به نفع بسکتبال کشور خواهد بود.

فلاح افزود: با این کار سهمیه استان در لیگ برتر حفظ می شود، همچنین بازیکنان سرباز خراسان رضوی می‌توانند در این تیم به میدان بروند و از همه مهم تر هر هفته شاهد برگزاری لیگ در مشهد و ایجاد شور و نشاط در بین جوانان خواهیم بود.

وی ادامه داد: ما سعی می‌کنیم این سهمیه را برای خراسان رضوی حفظ کنیم چرا که نمی خواهیم بعد از سالها حضور مستمر در عرصه بسکتبال، این سهمیه از استان خارج شود و امیدواریم اهالی بسکتبال و ورزش استان با همدلی مانع خروج این سهمیه از استان شوند.

وی خاطرنشان کرد: با واگذاری سهمیه لیگ برتری آویژه به یک تیم جوان و با انگیزه به نام "رعد پدافند"، که از بازیکنان سرباز تشکیل شده، امسال تیم مزبور به نمایندگی از خراسان رضوی در لیگ برتر شرکت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، با واگذاری سهمیه لیگ برتری تیم آویژه، عمده بازیکنان آن نیز با تیم های دیگر به توافق رسیدند و برخی مانند "حامد حسین‌زاده" از دنیای بسکتبال خداحافظی کردند که احتمالا باید او را در عرصه مربیگری ببینیم، "مهدی افخمی"، کاپیتان آویژه‌، با مس کرمان قرارداد بست، "مجید صادقی، حسن علی‌اکبری و مرتضی طاهری" به تیم تازه‌ لیگ‌برتری‌شده "طبیعت تهران" پیوستند و "نوید خواجه‌زاده"، شاخص‌ترین بازیکن فصل قبل آویژه، با "نفت آبادان" به توافق رسید.

همچنین "علیرضا مرتضوی و علیار نجفی" برای آورتای ساری، دیگر تیم تازه‌ لیگ‌برتری‌شده، بازی خواهند کرد، "فربد سعادت‌نیا" برای "لیموندیس شیراز" به میدان خواهد رفت، "کورین هنری" ستاره آمریکایی فصل قبل آویژه، هم امسال به تیمی در کشور آذربایجان رفته و لیگ‌ برتر ایران را ترک کرده است.

پدافند بسکتبال خراسان رضوی آماده حضور در لیگ برتر

تیم رعد پدافند هوایی در سال‌های گذشته، هر سال از یک استان در لیگ شرکت کرده و آخرین‌بار هم از تهران به این مسابقات راه یافته بود. این تیم در این سال‌ها همواره یک سرمربی داشته‌اند و امسال نیز قرار است "جمال سیفی" از مشهد این تیم را به میدان بفرستد.

آغاز تمرینات از دهم مهرماه

سرمربی تیم رعد پدافند هوایی خراسان رضوی در خصوص وضعیت این تیم به ایرنا گفت: از دهم مهرماه تمرینات خود را شروع کرده ایم و هر روز برنامه تمرینی داریم تا بازیکنان به آمادگی لازم برسند.

جمال سیفی با بیان اینکه اسامی بازیکنان خود را به فدارسیون داده ایم، افزود: تنها یکی از بازیکنان ما به نام "پوریا سجادی منش" اهل خراسان رضوی است و در حالی که ما قصد داشتیم از ظرفیت برخی دیگر از بازیکنان تیم آویژه صنعت هم استفاده کنیم اما آنان با توجه به اینکه حضور ما در لیگ برتر دیر اعلام شد، با دیگر تیم ها به تفاهم رسیده بودند.

هدفگذاری فعلی ما ماندن در لیگ برتر است و نیم نگاهی هم به میانه جدول داریم.وی گفت: هدف‌گذاری کنونی ما ماندن در لیگ برتر است و البته نیم نگاهی هم به میانه جدول داریم و اگر دیگر تیم ها بازیکن خارجی باکیفیت نیاورند می‌توانیم در بیشتر بازی ها مدعی باشیم، اما اگر از بازیکن خارجی باکیفیت استفاده کنند با توجه به وضعیت جوان تیم ما، ممکن است کار ما سخت شود، ولی هر چه که باشد این‌طور نیست که تیمی دست‌وپا بسته مقابل حریفان باشیم.

سیفی اظهار کرد: این تیم جوان با هزینه کم وارد لیگ شده است و از مسوولان استانی انتظار داریم که حمایت لازم را از ما بکنند.

سرمربی تیم پدافند هوایی مشهد گفت: اسکان، تغذیه و تردد داخلی تیم ما با کمک پدافند هوایی شمال شرق امام رضا(ع) است و دیگر هزینه ها از جمله رفت و آمد خارج استان را باشگاه آویژه صنعت حمایت می‌کند.

حمایت همه جانبه از رعد پدافند

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: مسوولان تیم آویژه صنعت سالها بدون ادعا و عاشقانه بسکتبال استان را حمایت کردند و واقعا دوست داشتیم همچنان در لیگ برتر تیمداری کنند. هم اکنون مسوولان تیم آویژه صنعت کارهای بسیار خوبی در حوزه زیرساخت از جمله ساخت کمپ بسکتبال در برنامه خود دارند که نتیجه مثبت آن تا ۲ سال آینده مشخص می‎‌شود.

جبار قوچان نژاد افزود: پس از کناره گیری آویژه صنعت، قرار بود فدراسیون امتیاز این تیم را به جای دیگری بدهد اما استان تلاش کرد تا این اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد: هماهنگی لازم انجام شد تا امتیاز آویژه صنعت به صورت امانت به مدت یکسال در اختیار تیم نظامی رعد پدافند هوایی قرار گیرد و تا اینجا همه گونه حمایتی از این تیم انجام داده ایم و از اکنون به بعد هم این تیم تمرینات و مسابقات خود را در خانه بسکتبال استان انجام خواهد داد چون رعد پدافند نماینده ما در لیگ برتر است و ما پای کار حمایت از این تیم هستیم.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی اظهار کرد: ما به گونه ای از رعد پدافند حمایت خواهیم کرد که اعضای این تیم تنها با هدف بقا در لیگ به میدان نرفته و با تلاش بازیکنان و کادرفنی اهدافی بالاتر از آن را دنبال کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha