نخستین کنگره بین المللی سرطان در آمل آغاز شد

ساری- ایرنا- نخستین کنگره بین المللی رویکردهای نوین سبک زندگی، پیشگیری و درمان سرطان با حضور محققان داخلی و خارجی در شهرستان آمل آغاز شد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، نخستین دوره این کنگره بین المللی به همت کمیته آموزش و پژوهش انجمن آرین و دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دانشگاه شمال، بیمارستان شمال و پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران، روزهای تا ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ در دانشگاه شمال آمل ادامه خواهد داشت.

دکتر محسن آسوری دبیراجرایی این کنگره بین المللی با خبرنگار ایرنا گفت: ۱۸۱ مقاله از محققان داخلی و خارجی به دبیرخانه نخستین کنگره بین المللی رویکردهای نوین سبک زندگی، پیشگیری و درمان سرطان در آمل ارسال که از این شمار تعداد ۱۶۷ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

وی افزود: این مقاله ها در قالب ۶۶ سخنرانی و. ۱۲۷ پوستر در هشت پنل ارائه خواهد شد.

دبیر اجرایی نخستین کنگره بین المللی رویکردهای نوین سبک زندگی، پیشگیری و درمان سرطان ادامه داد: در این کنگره سه روز تعداد هفت سخنرانی در بخش بین الملل از کشورهای آمریکا، استرالیا، آفریقای جنوبی، چین و انگلیس به صورت برخط در پنل های عصر پنجشنبه و روزهای جمعه و شنبه یافته های علمی خود را در خصوص محورهای همایش ارائه خواهند کرد.

دکتر آسوری اضافه کرد: محققین در حوزه سلامت و سرطان، پزشکان، داروسازان، دندانپزشکان، پرستاران، متخصصین مامایی، تربیت بدنی، زیست شناسی، محیط زیست، علوم آزمایشگاهی، پاتولوژیست ها از سراسر کشور از میهمانان ویژه این کنگره هستند.

نخستین کنگره بین المللی سرطان در آمل آغاز شد

وی افزود: شرکت در این کنگره برای گروه‌های هدف دارای امتیاز بازآموزی لحاظ خواهد شد.

دکتر آسوری که مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی آرین آمل است، در خصوص هدف از برگزاری این همایش گفت: متاسفانه شهرستان آمل در مقایسه با دیگر شهرهای استان با روند افزایشی تعداد بیماران سرطانی مواجهه است و آمار افزایشی یک سال گذشته درمقایسه با سال قبل تر از آن موید این موضوع است.

وی یادآورشد: هدف مهم این هست که هم جامعه و هم خانواده ها نسبت به نوع سبک وروش زندگی حساس تر شوند و متولیان امر نیز برای ارتقاء شاخص های بهداشتی و سلامت شهروندان نیز امکانات پیشگیری و تشخیصی را در اختیار مردم قرار دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha