۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 85213207
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همدان میزبان دوسالانه ملی هنرهای تجسمی کانون پرورش فکری شد

همدان-ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: نهمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی کانون پرورش فکری با موضوع «خانواده من، اقلیم من» با هدف شناسایی و کشف استعدادهای جدید شرکت‌کنندکان کودک و نوجوان سراسر کشور به میزبانی همدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «معصومه ابراهیمی هژیر» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: میزبانی این دو سالانه پس از بازدید مدیرکل آفرینش های ادبی و هنری کانون کشور از کانون همدان و با توجه به توانمندی و ظرفیت‌های استان، به همدان سپرده شد.

وی با بیان اینکه فراخوان این رویداد در ۳۱ تیرماه در سراسر کشور منتشر شده است،ادامه داد: این رویداد با مشارکت کانون استان همدان در بخش‌های نقاشی، سفالگری، خوشنویسی و عکاسی برگزار می شود.

ابراهیمی هژیر خاطرنشان کرد: فراهم آوردن زمینه شناسایی و کشف استعدادهای جدید شرکت‌کنندکان کودک و نوجوان سراسر کشور، ایجاد فضای رقابت سالم بین کودکان و نوجوانان در عرصه‌ ملی و انگیزه‌بخشی و تشویق اعضای مستعد در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی از جمله اهداف این دوسالانه به شمار می رود.

وی افزود: کانون پرورش فکری در نهمین رویداد ملی هنرهای تجسمی علاوه بر اعضای مراکز خود، کودکان و نوجوانان سراسر کشور را مورد توجه خاص قرار داده و از آنها می‌خواهد که به ارائه اثر بپردازند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوحوانان استان همدان اظهار کرد: کودکان و نوجوانان چهار تا ۱۷ سال در بخش «نقاشی» و ۹ تا ۲۲ سال در بخش‌های «سفال‌گری، خوشنویسی و عکاسی» می توانند در این رویداد هنری شرکت کنند.

ابراهیمی هژیر همچنین گفت: کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به شرکت در این رویداد ملی تا روز ۳۰ آبان ۱۴۰۲ فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این رویداد هنری ارسال کنند.

وی اضافه کرد: آثار این دوسالانه، نیمه دوم آذر ۱۴۰۲ داوری می‌شود و بهمن ماه همراه با تقدیر از برگزیدگان و اهدای جوایز، نمایشگاهی از آثار برگزیده برپا خواهد شد.

پخش پویا نمایی «بچه زرنگ»

ابراهیمی هژیر به پخش پویا نمایی «بچه زرنگ» به عنوان طولانی ترین انیمیشن کشور همزمان با مهرماه اشاره کرد و گفت: هدف از تولید این پویا نمایی برای کودکان شکل‌گیری یک قهرمان متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی است و خانواده ها به صورت ویژه این تولید را مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، کشف استعدادهای هنری و ادبی و حمایت و هدایت آنها را از اهداف کانون برشمرد و گفت: خانواده به سبد خانواده اضافه شده و بیشتر فعالیت این کانون خانواده محور شده است.

ابراهیمی هژیر افزود: در این راستا برگزاری دوره های آموزشی، مهارت زندگی، کارگاه جلوگیری از آسیب های اجتماعی، دوره های خود مراقبتی، کارگاه پیشگیری از سوانح و اعتیاد، یاریگران زندگی، فرزندپروری و فرزندآوری با شعار «هر خانواده یک کانون هر مادر یک مربی» به صورت هفتگی برگزار می شود.

برگزاری کلاس های هنری و فرهنگی رسالت اصلی کانون

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان برگزاری کلاس های هنری، فرهنگی و ادبی را رسالت اصلی کانون برشمرد و توضیح داد: در این راستا ۶۲ فعالیت از جمله نقاشی، خوشنویسی، نمایش خلاق، نوشتن خلاق، ساخت انیمیشن، کاردستی، اوریگامی، قصه گویی، عکاسی، کارگاه مادر و دختری، حافظ خوانی، شاهنامه خوانی، روخوانی قرآن، شعر و داستان، چرتکه، سفالگری، معرق، معرفی کتاب، زبان انگلیسی، زبان فرانسه، زبان آلمانی، زبان عربی، مهارت‌های زندگی آموزش خانواده، نمایش عروسکی و عروسک سازی برای شرکت کنندگان ارائه شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تخصصی بودن مربیان این مراکز، تبلیغات و رویکرد مذهبی برنامه ها در سال جاری کارگاه‌های تابستانه کانون مورد استقبال قرار گرفته و تعداد مراجعه کنندگان به این کلاس ها ۵۰۰ درصد داشته داشته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: توزیع بیش از ۱۴ هزار جلد کتاب در قالب طرح «در مسیر دانایی بر بال کتاب» بین ۴۴ مرکز کانون سراسر استان از دیگر برنامه های اجرایی کانون در سال جاری است.

ابراهیمی هژیر اظهار کرد: در آستانه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان سه میلیون جلد کتاب به مراکز کانون در سراسر کشور ارسال شد که سهم استان همدان ۱۴ هزار و ۶۱۵ جلد کتاب بود.

وی، هدف اصلی از توزیع این کتاب‌ها را افزایش نرخ مطالعه در کودکان و نوجوانان برشمرد و افزود: این کتاب‌های ارسالی شامل ۹۰ عنوان کتاب است.

برگزاری جشنواره قصه گویی با چهار محور

وی با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی، گفت: رویکرد این جشنواره پرداختن بیشتر به قصه‌های قرآنی است تا مفاهیم زندگی را از طریق داستان‌های قرآنی به نسل آینده آموزش دهیم.

ابراهیمی هژیر گفت: این جشنواره در چهار محور ملی مذهبی، روایت اراده، قصه های آزاد و قصه نامداران برگزار می شود که زمینه طنز و لبخند، امیدآفرینی و الهام آفرینی در این جشنواره تاکید شده است.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان استان همدان اظهار کرد: همچنین همزمان با پنجمین روز ماه محرم، گردهمایی کودکان عاشورایی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با هزار مرکز کانون در کشور با هدف ترویج فرهنگ ایثار و پایداری به میزبانی کانون همدان برگزار شد.

ابراهیمی‌ هژیر آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با سیره امام حسین (ع) و واقعه عاشورا با زبان هنر و قصه را از اهداف این برنامه عنوان کرد.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری با قدمت ۶۰ ساله تنها مرکز تخصصی کودک و نوجوان در سراسر کشور به شمار می رود که در آغاز انقلاب با حمایت ویژه حضرت امام خمینی (ره) و شهید باهنر و شهید بهشتی به فعالیت های خود ادامه داده و در طول ۴۰ سال بعد از انقلاب فعالیت های تخصصی از جمله انتشار کتاب، تولید فیلم، تولید انیمیشن برای کودکان و نوجوانان را در دستور کار خود داشته است.

به گزارش ایرنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با ۳۰ کتابخانه ثابت، ۱۰ کتابخانه سیار، سه کتابخانه پستی و ۴۳ مرکز فرهنگی، هنری دارای بیش از ۱۴ هزار عضو فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha