۳۰ پنل خورشیدی بین عشایر خانمیرزا چهارمحال و بختیاری توزیع شد

شهرکرد- ایرنا- سرپرست اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند اجرای پنل‌های خورشیدی در بین عشایر استان گفت: ۳۰ پنل خورشیدی بین عشایر منطقه عشایری سرنجد شهرستان خانمیرزا در این استان توزیع شد.

محمد محمودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: برای تهیه و توزیع این تعداد پنل خورشیدی ۶ میلیارد ریال تامین و هزینه شده است.

وی افزود: توزیع پنل‌های خورشیدی با هدف ارتقای رفاه عشایر، جلوگیری از قطع درختان و بهره‌مندی از انرژی پاک و تجدیدپذیر انجام می‌شود.

محمودی تصریح کرد: در سال‌جاری ۴۰ میلیارد ریال برای خرید پنل‌های خورشیدی و توزیع آن‌ها بین عشایر مختلف چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرده است.

وی یادآور شد: در این راستا ۷۰ درصد عشایر شهرستان خانمیرزا تا پایان سال‌جاری به پنل‌های خورشیدی مجهز می‌شوند.

محمودی اظهار داشت: بازگشایی جاده‌های عشایری و ایل‌راه‌ها، بهسازی چشمه‌ها و تامین علوفه مورد نیاز از دیگر خدمات اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری به عشایر استان و شهرستان خانمیرزا به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، جمعیت عشایری چهارمحال و بختیاری ۲۵ هزار و ۱۱۰ خانوار با بیش از ۱۲۴ هزار و ۱۷۳ نفر است که از این تعداد ۵۰۰ خانوار با سه هزار نفر جمعیت در شهرستان خانمیرزا استقرار دارد.

عشایر چهارمحال و بختیاری با بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک دارند و سالانه افزون‌بر یک‌هزار تُن پشم، ۲۲ هزار تن گوشت قرمز و ۳۵ هزار تُن شیر در مناطق عشایری تولید می‌شود.

عشایر این استان در فصل پاییز به خوزستان و در فصل بهار از خوزستان به چهارمحال و بختیاری کوچ می‌کنند.

آلونی مرکز شهرستان خانمیرزا در ۱۵۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha