حمایت‌های لازم از کشت گلخانه‌ای در مناطق مختلف باید انجام شود

یزد- ایرنا- نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رونق گشت‌های گلخانه‌ای به تامین آب در مناطق مختلف نیاز است که باید برای حل مشکل اقدام شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا صباغیان روز دوشنبه در جمع گروهی از کشاورزان بافق یزد افزود: باید برای حل مشکل و تحقق مطالبه کشاورزان همکاری وزارت نیرو افزایش یابد.

وی با قدردانی از همکاری و پیگیری مسوولان جهاد کشاورزی در حوزه انتخابیه و کشاورزان منطقه ادامه داد: توزیع آب مورد نیاز کشاورزان باید عادلانه و دقیق انجام شود.

نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم اجرای عادلانه تعدیل آب چاه‌های کشاورزی به نحوی که تعداد زیادی چاه‌های بدون مجوز وجود دارد گفت: باید به موضوع رسیدگی و برای کشاورزان شفاف سازی شود.

وی افزود: دغدغه دیگر کشاورزان، خاموشی چاه‌های کشاورزی است که مطرح و تقاضای رفع آن هستند که باید دقیق به آن رسیدگی شود.

صباغیان همچنین شفافیت میزان تعداد چاه‌ها و همچنین آمار میزان تعدیل هر یک از چاه‌ها به تفکیک برای روشن شدن قضیه را در حوزه انتخابیه خواستار شد.

سطح زیرکشت گلخانه‌های استان یزد ۲ هزار هکتار هست و بیشترین سطح این واحدها مربوط به سبزی و صیفی و بقیه هم گل‌های زینتی و دارویی است و همچنین این خطه از لحاظ سطح زیرکشت گلخانه‌ها در رتبه چهارم بعد از تهران ، کرمان و اصفهان قرار دارد.

سالانه ۲۸۲ هزار و ۴۵۹ تن انواع محصول باغی از ۸۰ هزار و ۲۶۱ هکتار اراضی به همت کشاورزان سخت‌کوش استان یزد برداشت می‌شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حمایت‌های لازم از کشت گلخانه‌ای در مناطق مختلف باید انجام شود

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha