۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۲۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85115000
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی فقیه در گیلان: وضعیت فرزندآوری در گیلان نگران کننده است

رشت _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: وضعیت فرزندآوری در استان نگران کننده است تداوم این شرایط در استان موجب می شود تا ۲ دهه دیگر جمعیت جوانی نداشته باشیم در حالی‌که برای پویایی و حرکت در عرصه‌های مختلف به نیروی جوان نیاز داریم.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز پنجشنبه در همایش بزرگداشت هفته ملی جمعیت در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی استان در رشت با اشاره به اهمیت نقش جوان در عرصه های مختلف در جامعه افزود: بر این اساس همه وظیفه داریم تا مطالعات خود را در ارتباط با آثار منفی کاهش جمعیت و اهمیت و ضرورت ارتقا نرخ رشد جمعیت گسترش داده و در این عرصه اقدام جدی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با تاکید بر روایات مختلف پیرامون اهمیت ازدواج و فرزندآوری اظهار کرد: بسیاری از کسانی‌ که در عرصه‌های علمی جامعه مشغول فعالیت هستند دلیل ازدواج دیرهنگام، دیر فرزند دار شدن و تک فرزندی را به جوانان می‌آموزند اما آثار منفی این موارد را نمی‌گویند.

وی با تاکید بر ضرورت ورود جدی اهل فن، معرفت و افرادی که درد اجتماع را می‌فهمند به عرصه جمعیت اظهار کرد: افزایش قدرت تحلیل‌ و سطح مطالعات‌ درباره جمعیت و دلایل کاهش ازدواج ضروری است‌ و باید با تمام توان در این عرصه بکار گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به توطئه دشمن برای کنترل موالید در ایران و نقشه شوم صهیونیست ها خاطر نشان کرد: سال‌ها پیش نشست کنترل موالید در دنیا برگزار شده بود اما چین، اروپایی‌ها و حتی شبه قاره هند با انبوهی از جمعیت این طرح را نپذیرفته بودند اما دولت ایران در آن زمان‌ با وجود مخالفت شورای نگهبان، این طرح را پذیرفت و در یک مرحله ۲۵ میلیارد دلار و در مرحله دیگر ۵۰ میلیارد دلار از سوی سازمان ملل به دولت ایران در آن زمان تعلق گرفت تا مرکز کنترل موالید باشد.

وی با اشاره به ویژگی‌های انسان در فرهنگ توحیدی، اسلامی و شیعی خاطر نشان کرد: امروز تفکر اومانیستی یعنی زیستن بدون توحید و کتاب الهی به سمت فراموشی رفته است اما انسان" همچنان مورد هدف قدرت‌های سلطه جهانی است و برخی با تراژدی جدید وارد عرصه مبارزه با انسان شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha