استاندار تهران بر صرفه‌جویی ۲۰ درصدی در مصرف آب تاکید کرد 

شهرری - ایرنا - استاندار تهران گفت: برای مدیریت تنش‌های ناشی از کمبود آب باید پیش‌بینی‌های لازم را برای جبران کسری از طریق انتقال منابع آب، کنترل مصرف، رفع نشتی‌ها، صرفه‌جویی ۲۰ درصدی و تغییر سیستم و روش‌های مصرف آب انجام دهیم.

به گزارش ایرنا به نقل از استانداری تهران، علیرضا فخاری روز دوشنبه در جلسه کمیته اضطرار ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با محوریت مدیریت مصرف آب با اشاره به اهمیت حوزه آب اظهار داشت: در این جلسه مباحث آب استان، تطبیق با شرایط سال‌های گذشته، میزان نزولات، مصارف و نوع مصرف و کنترل آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته با کاهش نزولات و افزایش سطح مصرف مواجه هستیم، ضمن اینکه تغییرات اقلیمی آب و هوا نیز از عوامل موثر در حوزه مصرف آب است که این مسائل، نظام برنامه‌ریزی جدی در حوزه آب می‌طلبد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: وضعیت نزولات آسمانی، نگهداشت آب، دبی سرچشمه‌ها، آب پشت سدها و چاه‌ها نشان می‌دهد با کسری آب مواجه هستیم، از اینرو عوامل متعددی از جمله مدیریت مصرف آب و جلوگیری از مصارف غیرضروری اهمیت دارد.

فخاری اظهار داشت: تغییر رویه مصرف آب در حوزه کشاورزی به ویژه صنایع غرقابی ضروری است، همچنین صنایع پایین‌دست که آب‌بر هستند باید مورد واکاوی قرار گرفته و برای انتقال آن برنامه‌ریزی صورت گیرد.

این مسئول یادآور شد: آب آشامیدنی تصفیه شده بدون استفاده صحیح به فاضلاب تبدیل می‌شود که در بازگردانی نیز مشکل وجود دارد، از اینرو برای رفع مشکلات آینده در حوزه آب قرارگاه اضطراری برای کنترل و مدیریت مصرف آب در دستور کار قرار گرفته است تا راهکارها کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت ارائه شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha