۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۲۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85016943
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمبود نیروی انسانی مهمترین مشکل آموزش و پرورش کردستان است

سنندج-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش با مشکلات زیادی مواجه است که کمبود نیروی انسانی از مهمترین مشکلات این نهاد به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هاشم ناظمی جلال روز چهارشنبه در نشست خبری درسنندج اظهار کرد: تا پایان مهر سال جاری ۲ هزار ۶۳۴نفر در آموزش و پرورش استان بازنشسته شدند، این در حالی است که امسال باکمبود سه هزار و ۴۶ نیروی انسانی(معلم) مواجه بودیم و برای جبران این کمبود، از نیروهای بازنشسته برای تدریس دعوت به کار کرده‌ایم.

وی افزود: علاوه بربهره‌گیری از نیروهای بازنشسته از عوامل کیفیت بخشی آموزش و پرورش استان نیز از جمله معاونان برای تدریس و جبران کمبود نیرو استفاده می‌شود که این امر کیفیت انجام یکی از فعالیت‌ها را پایین خواهد آورد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یکی دیگر از مشکلات این نهاد را مربوط به فضاهای آموزشی اعلام کرد و گفت: براساس آمار از حدود سه هزار مدرسه موجود در استان ۳۰درصد نیاز به مقاوم سازی، بازسازی و تخریب دارند.

وی در ادامه به تعطیلی مدارس در دوران کرونا و ارائه آموزش از طریق فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: آموزش‌های غیرحضوری هرچند در آن دوران تنها راهکار بود اما دارای مشکلاتی است و قطعا نمی توان تمام مسایل تعلیم و تربیت را در این فضا به دانش‌آموزان ارائه داد.

ناظمی جلال اضافه کرد: وقتی دانش‌آموزان وارد فضای مجازی می‌شوند ناخواسته از لحاظ مختلف وارد چالش‌ها و مشکلاتی خواهند شد، ضمن اینکه از لحاظ علمی، جسمی و غیره نیز با مشکل مواجه شده‌اند.

وی در ادامه یادآور شد:آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه تعلیم و تربیت شناخته می‌شود و دوسوم جامعه به نحوی به صورت مستقیم و غیرمستقیم با این نهاد ارتباط دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: تنوع فعالیت و حجم کار در آموزش و پرورش زیاد است و باید تمام آحاد مختلف جامعه از مردم و مسئولان ورسانه‌ها این نهاد را همراهی و حمایت کنند تا بتواند به سرمنزل مقصود برسد.

۲۱ هزار نفر از معلمان کردستانی شامل طرح رتبه‌بندی شدند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح رتبه‌بندی به عنوان یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت:حدود۲۱هزار نفر از همکاران فرهنگی ما در استان شامل این طرح شدند.

ناظمی جلال افزود: اقدامات لازم برای این معلمان اجرا شده و در این ماه یا ماه آینده حکمشان صادر خواهدشد.

استان کردستان۳۰۰هزاردانش آموز دارد، که در حدودسه هزار مدرسه تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha