۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۳۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84920741
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رشت آخر مهرماه را با ۱۰۷ میلیمتر بارندگی گذراند

رشت - ایرنا- کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به بارش‌های روزهای اخیر در استان گفت: بیشترین بارش آخرین روزهای مهرماه امسال با ۱۰۷ میلیمتر بارندگی مربوط به ایستگاه خشکبیجار رشت است که به شهر باران های نقره ای شهرت دارد.

سمانه نگاه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهرستان خمام با ۹۲ میلیمتر بارندگی از عصر جمعه تا صبح امروز و فرودگاه رشت با ۷۶ میلیمتر در جایگاه بعدی از نظر بیشترین میزان بارش ها قرار دارند.

وی با اشاره به کاهش ۳۷ درصدی بارندگی‌های مهرماه امسال در مرکز گیلان افزود: از ابتدای مهرماه (آغاز سال آبی جاری) ۱۲۰ میلیمتر باران در رشت باریده که بر اساس میانگین بلندمدت بارش های این شهر که ۱۹۰ میلیمتر است شاهد کاهش حدود ۳۷ درصدی بارندگی‌ها هستیم.

وی بیان داشت: این کاهش بارندگی‌ها در مهرماه با توجه به میانگین بلندمدت بارش، سال آبی نرمال را نشان نمی دهد، مگر آنکه در جریان بارندگی‌های ماه آینده جبران شود.

کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه مهرماه پارسال نسبت به مهر امسال در رشت بارندگی‌های بهتری داشتیم، عنوان کرد: پارسال طی این ماه ۲۱۰ میلیمتر بارندگی داشتیم.

کاهش ناپایداری هوا در گیلان

کارشناس هواشناسی گیلان در ادامه با اشاره به کاهش ناپایداری هوا از ظهر امروز (یکشنبه) در این استان افزود: صبح امروز در برخی از مناطق استان باران شدیدی داشتیم  اما اکنون کاهش ناپایداری و ابرناکی هوا هستیم.

وی با بیان اینکه از فردا برای استان هشدار زرد هواشناسی اعلام شده، عنوان کرد: از عصر فردا سامانه بارشی جدیدی وارد استان می شود که تا عصر سه‌شنبه فعالیت آن بر فراز استان ادامه می یابد.

پیش بینی وضعیت هوای گیلان

یکشنبه: نیمه ابری تا ابری، مه آلود، برخی نقاط بارندگی و باد، گاهی احتمال رعد و برق به تدریج کاهش ناپایداری.

دوشنبه: کمی تا نیمه ابری، افزایش نسبی دما، وزش باد گاهی جنوبی، به تدریج افزایش ابر، عصر و شب در برخی مناطق بارندگی و احتمال رعد و برق.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha