۱۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۰۱
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84849535
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرداخت ۹۸ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در گناباد

گناباد-ایرنا- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناباد گفت: ۹۸ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در قالب تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ از ابتدای امسال تاکنون به متقاضیان دارای شرایط در این شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید جعفر احمدی روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گناباد افزود: ۱۴۴ پرونده برای استفاده از ۸۹۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی تبصره ۱۸ به کارگروه مربوطه استانی ارسال شده که از این میزان ۶۴ پرونده به میزان ۳۰۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال مصوب شد.

وی ادامه داد: در نهایت تاکنون ۴۱ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال در قالب ۱۸ پرونده در بخشهای جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فنی و حرفه ای به افراد متقاضی پرداخت شده است.

احمدی بیان کرد: سهمیه کلی اعتبارات تبصره ۱۶ گناباد هم در سالجاری ۶۳۳ میلیارد ریال بود که از این میزان ۳۴۷ میلیارد ریال در قالب ۳۵۳ پرونده به بانکهای عامل معرفی شدند و در نهایت ۵۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال در قالب ۵۹ پرونده به متقاضیان پرداخت شد.

فرماندار گناباد نیز ضمن تاکید بر لزوم همکاری بیشتر و روان سازی پرداخت تسهیلات توسط بانکهای عامل به متقاضیان گفت: رشد و توسعه اقتصادی، صنعتی و کشاورزی این شهرستان در سایه همکاری بانکها و موسسه های اقتصادی در پرداخت تسهیلات به طور کامل محقق می شود.

رضا نصیری اظهار داشت: بانکها و موسسه های اقتصادی در راستای قوانین و ضوابط سیستم خود تا جایی که امکان دارد علاوه بر روان سازی خدمات و کاهش بروکراسی اداری در پرداخت تسهیلات به متقاضیان از جمله اقشار ضعیف و متوسط جامعه در رونق اشتغالزایی  شهرستان گناباد سهیم باشند.

وی با اشاره به تلاشهای مسوولان مربوطه و از جمله نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی برای اختصاص اعتبارات و تسهیلات اشتغالزایی از بخشهای مختلف و از جمله بنیاد برکت و علوی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و صندوق کارآفرینی و امید گفت: باید با هم افزایی و همکاری بیشتر بانکها با آسان و روان سازی خدمات، متقاضیان دارای شرایط از تسهیلات فوق برخوردار شوند.

فرماندار گناباد گفت: در شرایطی کنونی بانکها باید با روان سازی خدمات سعی کنند که گرهی از کار اشتغال باز کنند و در توسعه اشتغالزایی شهرستان سهیم باشند، در این راستا مسوولان مربوطه در سنوات آینده باید هر سال یک کار مهم اقتصادی و اشتغالزایی را به عنوان الگو معرفی و در کنار سایر بخشها مورد حمایت قرار دهند.

۱۷۲ واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است. حدود ۵۰۰ شرکت تعاونی نیز با اشتغال بیش از ۶  هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان فعالیت دارند.
مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha