فعالیت همه شناورها در بخش شیبکوه متوقف شد

بندرعباس - ایرنا - بخشدار شیبکوه بندرلنگه گفت: فعالیت همه شناورها در این بخش در پی هشدار دریایی سطح نارنجی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان و همچنین اداره بنادر و دریانوردی این شهرستان متوقف شد.

حسین رحیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بدان معناست که شناورهای تجاری و شناورهای حمل خودرو امروز فعالیتی نداشته و مسافران نمی‌توانند از بندر چارک و آفتاب به کیش و یا برعکس سفر کنند.

وی ادامه داد: این احتمال وجود دارد که با تداوم شرایط دریایی نامساعد که می‌تواند همراه با موج های ۲ متری باشد فعالیت های بندری در روز آینده هم متوقف باشد.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان گفت: خلیج فارس از ساعت های بعد از ظهر امروز به علت وزش تندبادهای شدید مواج می شود و علاوه بر مواج شدن همه مناطق دریایی هرمزگان در ساعت های بعد از ظهر، سرعت وزش باد در جزایر غربی این استان مانند کیش و لاوان به افزون‌بر ۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که می تواند موج‌هایی به ارتفاع ۲ متر ایجاد کند.

هشدار سطح نارنجی دریایی با توجه به این شرایط در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه جاری برای روزها ۱۹ تا ۲۱ همین ماه در هرمزگان صادر شده است.

بخش شیبکوه به مرکزیت شهر بندر چارک یکی از بخش‌های شهرستان بندر لنگه بوده که در فاصله ۸۸ کیلومتری غرب بندرلنگه و ۲۷۵ کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است.

بندرلنگه با۱۳۴ هزار و ۷۱۳ جمعیت و پنج شهر به نام های بندرلنگه، کیش، کنگ، بندر چارک و لمزان در ۲۵۱ کیلومتری جنوب غربی بندرعباس واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha