ویروس کرونا فعالیت کونگ فو کاران را به نصف کاهش داد

سنندج- ایرنا- دبیر فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن سالن‌ها، تعداد ورزشکاران سازمان یافته رشته کونگ فو در کشور از حدود ۵۰ هزار نفر به ۲۵ هزار نفر کاهش یافته است.

مهدی صداقت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آمار کونگ فو کاران سازمان یافته کشور در ۲ سال گذشته و قبل از شیوع ویروس کرونا،   بیش از ۵۰ هزار نفر بود که به دلیل تعطیلی سالن‌ها، در حال حاضر این تعداد به حدود ۲۵ هزار نفر کاهش یافته است.

وی افزود: پیش بینی می‌کنیم که در سال آینده در صورت فروکش کردن ویروس کرونا دوباره این آمار به بیش از ۵۰ هزار نفر افزایش یابد.

دبیر فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی گفت: در سطح بین المللی، ۵۵ کشور عضو فدراسیون جهانی توآی (رزم ملی ایران زیرشاخه کونگ فو) و ۳۰ کشور عضو فدراسیون آسیایی آن هستند که در هفته جاری مجمع عمومی سالیانه این ۲ فدراسیون برگزار شد و روسای جدید معرفی و برنامه‌های آتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه قرار است اتفاقات خوبی در سطح بین الملل برای کونگ فو کشورمان بیافتد، افزود: در ۲ روز گذشته فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی با رای اکثریت اعضای مجمع به عضویت افتخاری کمیته ملی المپیک درآمد که به بین المللی‌تر شدن ما بسیار کمک می کند.

صداقت اضافه کرد: انتظارات کونگ فو کاران ما حضور بیشتر در رقابت‌های بین المللی و برون مرزی است که این عضویت و ساختار جدید به ما در این زمینه بسیار کمک خواهد کرد.

وی گفت: همچنین برای سال آینده چندین برنامه را طراحی کرده ایم و در تلاشیم که میزبانی مسابقات جهانی را در کشورمان داشته باشیم.

دبیر فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی ادامه داد: این فدراسیون رویکرد علمی را در پیش گرفته که نقطه عطف آن تدوین برنامه راهبردی چهار ساله در قالب پنج استراتژی اصلی است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات آتی این فدراسیون بر بُعد نیروی انسانی، همگانی کردن کونگ فو، معرفی رزم‌های ایرانی، قهرمانی، استعدادیابی و توسعه زیرساخت‌ها و منابع مالی بیشتر متمرکز خواهد شد، افزود: تقویت کمک‌های مالی به هیات‌های استانی فعال نیز در برنامه ما قرار دارد که از جمله آن هیات کردستان است، چون این استان جزو هیات های برتر ما بوده و دارای ظرفیت زیادی در حوزه ورزشکاران، مربیان و داوران است.

صداقت با تاکید بر اینکه اعضای هیات رییسه جدید استان نیز باید از سایر منابع همچون خیران و اسپانسر بخش خصوصی کمک بگیرند، یادآور شد: کردستان شرایط میزبانی مسابقات بین المللی، برگزاری دوره‌های دانش افزایی و کلاس های بین المللی مربیگری و داوری را به لحاظ نیروی انسانی، دانش و زیرساخت‌ها دارد که باید بیشتر از این ظرفیت ها بهره بگیریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha