فراخوان شورای عالی انقلاب فرهنگی برای پردازش عدالت آموزشی؛ چیستی چرایی، چگونگی

تهران - ایرنا - شورای عالی انقلاب فرهنگی با نظر به ضرورت هم‌اندیشی و اهمیت جلب مشارکت صاحب نظران، خبرگان و پژوهشگران در پردازش ابعاد مسئله "عدالت آموزشی؛ چیستی، چرایی، چگونگی" فراخوان صادر کرد.

به گزارش روز یک شنبه گروه علم و آموزش ایرنا در این فراخوان که از سوی دفتر تدوین و راهبری اسناد و سیاست‌های آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر شده آمده است: یکی از اهداف مهم در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی‌ و تصمیم‌گیری‌ در نظام‌های آموزشی برای تحقق عدالت آموزشی و دسترسی عادلانه همه یادگیرندگان جامعه به فرصت‌های آموزشی است، اما هنوز خلاءهای متعددی وجود دارد. خصوصاً جهت قبولی و کسب رتبه برتر در کنکور سراسری این موضوع به‌شدت قابل رصد است.

علاوه بر این، همواره ارزیابی و بازطراحی سیاست‌­ها به فراخور زمان و اقتضائات نظام اقتصادی و اجتماعی محل تأمل بوده است و بهترین منظر برای این مهم، دستیابی به نگاه چندبعدی به مسئله است. ازاین‌رو بسیط نمودن دامنه­‌ی بحث به فراترکیب مطالعات موردی، شواهد و تحلیل‌­های آماری مؤثر در فهم مسئله، آسیب‌­شناسی و بازخوانی شبکه عوامل مرتبط با موضوع عدالت آموزشی که دارای ابعاد سیاستی در طراحی مداخلات هدفمند هستند، به‌مثابه سرمایه‌­ی دانشی برای دستیابی به دلالت‌­های سیاستی تلقی می‌­گردد.

 بنابراین اعلان نظر به اهمیت سیاست پژوهی و هم‌­اندیشی برای دریافت نظرات تخصصی، بهره­‌مندی از دانش ضمنی و یافته­‌های علمی صاحب‌نظران ارجمند، از کلیه خبرگان و پژوهشگران دعوت می‌­شود، به‌صورت اشتراکی یا مستقل همسو با ظرفیت‌های نظام آموزش­ عمومی و عالی و همچنین سیاست‌­های آمایش آموزش کشور، در پردازش ابعاد مسئله "عدالت آموزشی؛ چیستی، چرایی، چگونگی" با دفتر تدوین و راهبری اسناد و سیاست‌های آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی مشارکت نمایند.

کارشناسان مطالعات علمی و تخصصی و همچنین ایده‌های کاربردی خود را تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ از طریق پست الکترونیک sci_policy@sccr.ir،  ارسال کنند.

سلسله نشست‌­های تعاملی و پرداختن به مباحث تکمیلی، با حضور افراد و گروه‌های ارائه‌دهنده‌ی مستندات برتر، منعقد خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha