افزون بر ۵۰ واحد مسکونی زلزله زدگان هرمزگان آواربرداری شده است

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان گفت: تاکنون افزون بر ۵۰ واحد مسکونی زلزله زدگان بخش فین و سیاهوی بندرعباس آوار برداری انجام شده و همزمان عملیات اجرایی آن نیز شروع شده است.

شهریار نوری زاده روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: درحال حاضر ۶ نقطه از مناطق سانحه دیده بخش فین و سیاهو ماشین الات راهسازی برای آواربرداری مستقر هستند و حدود ۲۰ اکیپ اجرایی نیز در این مناطق جهت شروع عملیات واحدهای مسکونی حضور دارند.

وی بیان داشت: باتوجه به اینکه پرداخت تسهیلات و مصوب شدن در دولت و ابلاغ به بانک ها یک پروسه خاصی را لازم دارد لذا رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشوربه فوریت دستور دادند از محل حساب ۱۰۰ مصالح مورد نیاز را تهیه که هم اکنون مصالح در حال رسیدن به روستاهاست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان اظهارداشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از همان دقایق اولیه وقوع زلزله در منطقه فین با تمامی امکانات حضور پیدا کرد که امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی دقیق در یک پروسه اندکی این واحدهای زلزله زده را به بهره‌برداری برسانیم.

نوروزی زاده ادامه داد: تاکنون ارزیابی تمامی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده انجام شده است و از طریق سامانه پایش اطلاعات واحدهای مسکونی وارد سامانه می شود و این کار برای افراد واجد شرایط در پنج نقطه شامل شهر فین، روستای رضوان، روستای سرزه، گهره و سیاهو با هماهنگی با دهیاری ها در دست اقدام است.

زمین لرزه ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری حدود ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۰ بخش فین هرمزگان را به لرزه درآورد، این لرزه پس لرزه‌های متعددی به دنبال داشت. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در سایر استان‌های همجوار از جمله فارس و کرمان نیز احساس شد.برخی منازل بخش فین بر اثر این زمین لرزه بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند.

زمین لرزه ای که در نزدیکی زمین و در عمق ۱۵ کیلومتری ثبت شد، قدرت این ۲ زمین لرزه آنقدر بالا بود که علاوه بر استان های همجوار هرمزگان در برخی از کشورهای همسایه از جمله امارات و عربستان نیز احساس شد و تاکنون بیش از ۹۰ مصدوم و ۲ فوتی داشته است.

سفر محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری که با دستور آیت الله سید ابراهیم رییسی در سریع ترین زمان ممکن در محل وقوع زلزله در هرمزگان حضور یافت و از نزدیک مسائل و مشکلات ناشی از این حادثه را بررسی کرد، عصر دوشنبه هفته گذشت با تصویب مصوبات مهم برای زلزله زدگان این استان پایان یافت.

احداث، بازسازی و تعمیر منازل آسیب دیده، جبران خسارت دامداران آسیب دیده از زلزله، راه‌اندازی بنگاه های کوچک به منظور تامین اشتغال مردم با کمک بنیاد برکت، احداث سوله بحران، راه‌اندازی پایگاه های امداد روستایی، تعمیر مدارس آسیب دیده ، کمک به توسعه امکانات درمانی و افزایش تخت های بیمارستانی، از جمله مصوبات مهم سفر محمد مخبر به هرمزگان بود.

مخبر به همراه وزرای نیرو و بهداشت، رییس سازمان مدیریت بحران کشور و دیگر مسوولان ارشد کشوری در ابتدا پس از ورود به بندرعباس به اتفاق مهدی دوستی استاندار هرمزگان و هیات همراه عازم منطقه زلزله زده بخش فین شد و از شب گذشته تا سحرگاه امروز (دوشنبه) از مناطق زلزله زده روستاهای بخش فین و بندرعباس بازدید و به صورت میدانی وضعیت را بررسی کردند.

وی از آخرین وضعیت راه‌های شمال بندرعباس و مناطق زلزله زده فین و مصدومان زلزله در بیمارستانهای  این شهربه صورت میدانی بازدید کرد و از تلاش نیروهای امدادی و خدماتی برای خدمت رسانی به مردم قدردانی کرد.

.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha