کمیسیون انرژی مجلس خواستار فراوری گازهای فلر توسط وزارت نفت شد

تهران - ایرنا - عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خواستار مدیریت و فراوری گازهای فلر، حضور بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها و استفاده از پتانسیل نیروگاه‌ها توسط وزارت نفت برای کمک به وزارت نیرو شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «عبدالعلی رحیمی مظفری» در توضیح نشست روز سه شنبه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که با حضور «جواد اوجی» وزیر نفت در محل این وزراتخانه برگزار شد به خبرنگاران گفت: در نشست امروز  گزارش‌هایی درباره تامین سوخت زمستانی، اقدامات وزارتخانه طی ۸۳ روز گذشته در زمینه فروش نفت و مذاکرات انجام شده در زمینه تامین گاز مطرح شد که مجموع سخنان بیان شده رضایت بخش بود.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس افزود: موضوع مدیریت و فراوری گازهای فلر، حضور بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها، استفاده از پتانسیل نیروگاه‌های وزارت نفت در راستای کمک به وزارت نیرو و مسئله تامین سوخت نیز در نشست امروز مطرح شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیروگاه‌های خارج از وزارت نفت از گاز یارانه‌ای استفاده می‌کنند که سبب صرفه اقتصادی تولید آنها می شود، عنوان کرد: به دلیل محاسبه گاز به نرخ آزاد برای نیروگاه‌های وزارت نفت تولید برق به منظور استفاده در شبکه سراسری صرفه اقتصادی ندارد که مقرر شد در صورت امکان گاز مورد نیاز این نیروگاه‌ها نیز با نرخ یارانه‌ای محاسبه شود تا بتوانند به تامین برق شبکه سراسری در فصل تابستان کمک کنند.

مظفری خاطرنشان کرد: در نشست مشترک کمیسیون با مسوولان وزارت نفت مباحثی در زمینه حمایت از نیروی انسانی، تعمیرات تاسیسات، افزایش برداشت‌ها، مسائل ایمنی و امنیتی تاسیسات خصوصا در دریا نیز مطرح شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha