نخستین کورت پارکی اسکواش استان همدان به بهره‌برداری رسید

همدان- ایرنا- نخستین کورت (زمین بازی) پارکی اسکواش استان همدان روز پنجشنبه در آیینی با حضور رییس فدراسیون در بوستان مردم شهر همدان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، رییس فدراسیون اسکواش در آیین بهره‌برداری از این کورت که با حضور رییس هیات و جمعی از فعالان این رشته ورزشی استان همدان برگزار شد، گفت: این پروژه با مشارکت شهرداری همدان و کمیته توسعه همگانی فدراسیون طی مدت یک ماه اجرا و به بهره برداری رسیده است.

«مسعود سلیمانی» اظهار داشت: این کورت پارکی با هدف فرهنگ‌سازی و آشنایی بیشتر مردم با رشته ورزشی اسکواش ساخته شده است که زمینه مناسب برای آشنایی عموم شهروندان با این رشته ورزشی را فراهم می کند.

وی افزود: نوآوری در ساخت این سازه، بازتاب جهانی دارد به نحوی که فدراسیون جهانی اسکواش اقدامات انجام شده در راستای احداث و راه اندازی کورت های پارکی در نقاط مختلف ایران را مورد تشویق قرار داده است.

به گفته سلیمانی، این نوع کورت(زمین بازی) تاکنون در استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، مرکزی و همدان احداث و راه اندازی شده است.

نخستین کورت پارکی اسکواش استان همدان به بهره‌برداری رسید

وی با اشاره به اینکه مسابقات قهرمانی کشور رشته اسکواش ماه گدشته در زاهدان برگزار شد، تصریح کرد: راکت های مخصوصی برای این رشته ورزشی در کشور طراحی و خط تولید آن فعال شده که قیمت تمام شده هر راکت تولید داخل کمتر از ۲۰۰ هزار تومان است.

رییس فدراسیون اسکواش گفت: این راکت مخصوص کورت‌های پارکی(زمین های بازی در پارک ها) است تا کودکان و نوجوانان و حتی افراد رهگذر به راحتی و برای یکبار هم که شده به این ورزش بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: رشته اسکواش در استان همدان طی سال های اخیر و با تلاش مجموعه مدیران هیات پیشرفت قابل توجهی داشته که جای تقدیر و تشکر دارد.

سلیمانی با اشاره به اینکه اسکواش از رشته‌های ورزشی مطرح در گردشگری است، افزود: همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران همه ساله پذیرای خیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی است که توسعه ورزش اسکواش به ویژه با راه اندازی کورت های پارکی می تواند به رونق این صنعت کمک شایانی کند.

رییس هیات اسکواش استان همدان نیز در این آیین گفت: هدف از احداث و راه اندازی زمین بازی اسکواش در بوستان های شهر، آشنایی مردم با این رشته ورزشی و جذب جوانان و نوجوانان علاقه‌مند است.

«اسداله ربانی مهر» اظهار داشت: این زمین بازی با همکاری و همراهی شهرداری منطقه یک در بوستان خانواده شهر همدان و با کمترین هزینه برای استفاده عموم شهروندان احداث شده است.

وی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی بلند مدت و هدفمند و همچنین فراهم کردم زمینه آشنایی مردم با رشته اسکواش از جمله اقدامات موثر هیات اسکواش استان همدان در سال های اخیر است.

ربانی مهر تصریح کرد: راه اندازی این کورت پارکی موجب می شود تا شهروندان ضمن آشنایی با رشته ورزشی اسکواش، به فعالیت در این رشته ورزشی به صورت آماتور و در قالب ورزش همگانی نیز علاقه‌مند شوند.

حدود ۲۰۰ ورزشکار به صورت سازمان یافته در هیات اسکواش استان همدان مشغول فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha