۱۱ پروژه بهداشتی استان همدان تا پایان سال به بهره برداری می رسد

همدان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۱۱ پروژه حوزه بهداشت استان با ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار تا پایان سال تکمیل و به بهره برداری می رسد.

"محمد خزائی" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۹۸ پروژه عمرانی بهداشت و درمان شامل خانه بهداشت، خانه های سلامت و مراکز جامع جامع سلامت از سال ۹۶ تاکنون در استان همدان اجرا شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۲۸۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۴۳ میلیارد تومان تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه همدان رتبه سوم اجرای طرح های حوزه بهداشتی را بین ۶۳ دانشگاه علوم پزشکی کشور دارد، افزود: در راستای ارتقای سلامت ۲۰۰ هزار بسته آموزشی تولید، توزیع و ارسال شده است. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: به ازای هر چهار هزار فرد ساکن در روستا یک پزشک داریم در حالیکه این عدد در همدان به ازای هر سه هزار و ۶۰۰ روستایی یک پزشک است همچنین به ازای هر هفت هزار نفر در کشور یک ماما وجود دارد که این رقم در همدان یک ماما به ازای پنج هزار و ۶۰۰ نفر است.

به گفته خزائی، به ازای هر ۲ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت استان همدان یک مراقب سلامت وجود دارد که نرم کشوری آن ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است بنابراین هم اینک تمامی جمعیت ساکن در شهرها و روستاهای این استان زیر پوشش خدمات سلامت قرار دارند.

وی گفت: حوزه بهداشت استان اقدام به راه اندازی سامانه جامع نسخه نویسی و نسخه پیچی کرده به گونه ای که ۶ استان دیگر از الگوی همدان استفاده کردند. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: مکمل یاری یکی از وظایف ما در بخش تغذیه است بنابراین انواع مکمل ها از جمله قطره آهن در مناطق محروم توزیع می شود که در این راستا سال گذشته افزون بر ۲.۵ میلیارد تومان برای خرید و توزیع مکمل ها هزینه شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha