۲۴ مهر ۱۴۰۰، ۲۰:۳۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84502577
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اورژانس اجتماعی خراسان شمالی به ۱۶ هزار تماس تلفنی خدمت داد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و ۱۴۸۰ امسال پاسخگوی ۱۶ هزار تماس تلفنی هم استانی‌ها بود و این نهاد حمایتی توانسته خدمات تخصصی خود را به گروه‌های هدف ارائه کند.

محمد شجاع روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع این تماس ها هشت هزار و ۷۵۶ تماس مربوط به شماره ۱۲۳ بوده و مابقی تماس ها نیز با شماره ۱۴۸۰ گرفته شده است.

وی افزود: در ۶ ماه پارسال نیز شهروندان این استان بیش از ۱۶ هزار با این ۲ شماره تماس گرفته بودند.

وی اظهار داشت: این اداره کل دارای هشت خودروی وَن است که در صورت تماس شهروندان برای کمک به محل اعزام خواهد شد.

وی گفت: بیشتر درخواست کمک ها در زمینه همسر آزاری، کودک آزاری، مشکلات خانوادگی، فرار از خانه، اقدام به خودکشی و سایر آسیب های اجتماعی است که با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ تماس می گیرند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: تماس های دیگر نیز برای دریافت خدمات مشاوره و روانشناسی است که در بین آنها مشکلات با افراد خانواده، مرتبط با کودک و نوجوان و رفتارها است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تماس‌های مردم تحت‌ تاثیر کرونا قرار گرفته است، گفت: بسیاری از مشکلاتی که مردم در پشت تلفن به مشاوران ۱۴۸۰ عنوان می‌کنند ناشی از پیامدهای کروناست.

شجاعی تصریح کرد: پس از کرونا با توجه به محدودیت تردد و لزوم ماندن در خانه، مردم بیشتر از قبل به استفاده از مشاوره تلفنی تمایل داشتند اطلاع رسانی به مردم جهت خدمات رایگان این خط نیز به میزان قابل توجهی تماس‌ها را افزایش داد.

او با اشاره به اینکه با توجه به کرونا و محدودیت‌های آن، مشکلات خانوادگی نیز همچون سایر مشکلات جزو موارد مطروحه در تماس‌ها است اظهار داشت: به هر جهت تغییر سبک زندگی روی تمامی ابعاد زندگی فرد تاثیر خواهد داشت که زندگی زناشویی هم از آن جمله است.

وی گفت: ۱۱۰ هزار نفر که شامل یک هشتم جمعیت استان می شود زیر پوشش این نهاد قرار دارند که از مجموع این تعداد ۲۵ هزار نفر معلول هستند.

 براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها ساکن هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha