۱۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84500375
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی فقیه در گیلان بر لزوم عمل به نیات واقفان تاکید کرد

رشت _ ایرنا_ امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در گیلان بر ضرورت توجه به نیات واقفان و عمل به آنها تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اوقاف و امور خیریه گیلان،  آیت الله رسول فلاحتی روز دوشنبه در دیدار با مدیران اوقاف و امور خیریه استان اظهار داشت: اگر به نیات واقفان عمل نکنید در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشید.

وی  با بیان اینکه جایگاه وقف هنوز برای مردم روشن نشده تاکید کرد: ابعاد این سنت حسنه و تاثیرگذاری آن برای مردم باید روشن شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه باید موقوفات را احیا کرد، افزود: سختی کار احیای موقوفات آنجاست که متصرفانی که سالها برخی موقوفات را در تصرف داشته اند، برای تصرفات خود سند سازی کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه موقوفات را احیا کنید تا روح واقفان شاد شود، افزود: احیای موقوفات کاری سخت و اتهام آور است و باید منطقی و هوشیارانه عمل و موقوفات را احیا کرد.

آیت الله فلاحتی احیاء موقوفات متعلق به مساجد را خواستار شد و افزود: امام جماعت مساجد، هیئت امنا و مردم را نسبت به عملکرد موقوفات مسجد توجیه کنید.

امام جمعه رشت همچنین خواستار همسطح سازی قبرستان ها در بقاع گیلان شد و گفت: اگر هر شهری تلاش کند به همسطح سازی قبرستان ها بپردازد، ضمن افزایش زیبایی بصری آرامستان شهرها، بسیاری از اجتماعات مذهبی را می توان در این فضاها برگزار کرد.

استان گیلان دارای ۹۴۱ بقعه متبرکه، نزدیک به پنج هزار موقوفه و ٢٢ هزار رقبه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha