هزار خانه نوساز روستایی گلستان آماده بهره‌برداری است

گرگان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: هزار خانه نوساز روستایی این استان که با پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال وام ساخته شده در هفته جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

سیدمحمد حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: با بهره برداری از این واحدهای مسکونی حدود چهار هزار روستایی گلستان صاحب خانه مقاوم و ایمن خواهند شد.

به گفته وی امسال ساخت هفت هزار خانه در مناطق روستایی استان در دستور کار قرار گرفته که در این راستا تاکنون متقاضیان ساخت سه هزار و ۴۰۰ خانه برای دریافت وام یک میلیارد ریالی به بانک های عامل معرفی شده و از این تعداد هزار و ۹۰۱ نفر موفق به بستن قرارداد دریافت وام مسکن شدند.

هزار خانه نوساز روستاهایی گلستان آماده بهره‌برداری است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان همچنین از اتمام ۲۶ طرح هادی روستایی در استان با صرف هزینه ۷۶۱ میلیارد ریال و بهره برداری این طرح ها در حاشیه مراسم گرامی داشت روز روستا و عشایر خبر داد و گفت: این طرح‌های هادی روستایی شامل زیرسازی خیابان ها، آسفالت، جدول بندی، پیاده روسازی بود که ۱۰ هزار و ۴۸۹ خانوار با ۴۲  هزار نفر از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: اکنون ۲۰۰ طرح هادی روستایی در روستاهای این استان در دست اجرا است که با تامین اعتبار تا اواخر سال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

طرح هادی روستایی با اهدافی از جمله ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی، رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا و بهبود مسکن روستائیان و خدمات محیط زیستی و عمومی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا می شود.

طبق گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان طرح هادی ۹۳۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تهیه شده که در ۶۶۷ روستاها این طرح اجرا گردیده و یا در حال انجام است.

۴۶.۶ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان روستایی بوده و این استان رتبه دوم کشوری را به لحاظ جمعیت روستایی در کشور دارد که اجرای طرح هادی روستایی یکی از راه حل‌های ماندگاری و مهاجرت معکوس به شمار می رود.

در گلستان حدود ۵۰۰ هزار خانوار سکونت دارند که از این تعداد ۲۳۰ هزار خانوار روستایی هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha