۱۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۴۳
کد خبرنگار: 3140
کد خبر: 84495435
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار سقز: حراست از موقوفات ضروری است

۱۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۴۳
کد خبر: 84495435
فرماندار سقز: حراست از موقوفات ضروری است

سنندج - ایرنا - فرماندار ویژه سقز با اشاره به اینکه جلوگیری از موقوفه خواری در سقز مناسب است، گفت: حفاظت و حراست از موقوفات و رقبات ضروری است.

به گزارش ایرنا، کامیل کریمیان روز چهارشنبه در گرامیداشت دهه وقف در دیدار رییس و کارکنان اوقاف، اظهار داشت: وقف یکی از آموزه های دین اسلام، سنت رسول اکرم (ص) و نوعی ایثار و از خودگذشتگی و راهی پایدار و مطمئن برای جبران نیازهای جامعه و دستگیری از همنوع و کم کردن فاصله طبقاتی و برقراری عدالت اجتماعی است.

وی با اشاره به روند مناسب سند دار کردن زمین های موقوفه، خواستار تلاش بیشتر اوقاف برای ترویج سنت وقف و تبلیغ برای ثبت وقف های جدید بر اساس نیازهای روزجامعه و همچنین تلاش جدی این اداره برای حفاظت و حراست از موقوفات و رقبات شد.

کریمیان با بیان اینکه، وقف، مسیری مناسب برای جبران نیازهای جامعه و دستگیری همنوعان است از خیران خواست در عمل به این سنت اسلامی، شهرستان سقز را یاری دهند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سقز نیز با بیان اینکه در شهرستان سقز ۳۹۳ موقوفه شامل پنج تکیه، ۳۵۰ مسجد و حسینیه و ۱۹ نقعه متبرکه به ثبت رسیده است، افزود: همچنین تعداد یک هزار و ۹۰۰ رقبه نیز در شهرستان سقز وجود دارد.

جهاندار امجدی کمک به فقرا و نیازمندان، ایتام و افراد بی سرپرست، دانش آموزان و دانشجویان، بیماران نیازمند و بیماران خاص، کمک به مساجد و اماکن مذهبی، کمک به ترویج فرهنگ قرآنی و کمک به جهیزیه افراد بی بصاعت را نیازهای امروزی جامعه به وقف جدید برشمرد.

هر سال روز ۱۲ تا ۲۱ مهرماه بعنوان دهه وقف نامگذاری شده است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha