مراکز فوریت های پزشکی در اطراف حرم رضوی افزایش یافت

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و  مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: چهار پایگاه و آمبولانس مرکز فوریت های پزشکی ۱۱۵ مشهد در داخل و اطراف حرم مطهر رضوی فعال شده است.

به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر علی یزدانی افزود: به مناسبت فرا رسیدن روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی چهار پایگاه مرکز فوریت های پزشکی ۱۱۵ مشهد در ورودی شیخ طبرسی، حد فاصل باب‌الرضا(ع) و باب‌الجواد(ع)، شهید نواب صفوی و صحن پیامبر اعظم(ص) فعال شده و در روزهای آینده یک پایگاه دیگر هم در سمت بست شیخ طوسی فعال می‌شود.

وی  اضافه کرد: در هر یک از این پایگاه‌ها  ۶ نیرو به همراه یک آمبولانس فعال است تا با توجه به محدودیت‌های کرونایی، خدمات پزشکی فقط معطوف به همان مکان نباشد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و  مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تجهیزات کاملی در پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ در داخل و ورودی‌های حرم مطهر رضوی استقرار یافته است اظهار کرد: این تجهیزات شامل  دستگاه شوک، ونتیلاتور، فشارسنج، گلوکومتر، پالس‌اکسی‌متر، داروهای اورژانسی، انواع برانکاردها با توجه به شرایط بیمار و انواع آتل فیکس اندام برای ترومایی‌هاست.

یزدانی گفت: پایگاه‌های ایجاد شده بصورت کانسکی و ثابت است و خدمات آنها فقط به روزهای تاسوعا و عاشورا محدود نمی‌شود و در روزهای آینده نیز  ادامه خواهد یافت.

وی افزود: در تفاهم صورت گرفته با آستان قدس رضوی قرار است که ۳ آمادگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی در اطراف حرم مطهر رضوی از سوی این مجموعه راه‌اندازی و سپس تحویل دانشگاه علوم پزشکی مشهد شود.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز امیدواری کرد تا پایگاه‌های ثابت در مدت کمتر از یک سال آینده تحویل دانشگاه علوم پزشکی مشهد شود تا ارائه خدمات به مردم در این مراکز زودتر از زمان اعلامی صورت گیرد.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام هم بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشت و درمان دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha