۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۳۹
کد خبر: 84416609
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ هزار واحد مسکونی ویژه نیروهای مسلح در حال احداث است

تهران- ایرنا- معاون منابع انسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با همکاری دولت و استفاده از اراضی مازاد وزارت دفاع، ۵۰ هزار واحد مسکونی ویژه کارکنان و بازنشستگان وزارت دفاع در حال احداث است.

سرتیپ دوم پاسدار سید مجید ابن‌الرضا روز دوشنبه در آئین آغاز به کار طرح ملی صنعتی سازی مسکن که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پاکدشت برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰۰ هزار نفر از پرسنل نیروهای مسلح فاقد مسکن هستند و تلاش می‌شود تا در قالب اجرای طرح اقدام ملی، مسکن مورد نیاز این افراد تأمین شود.

وی گفت: تیرماه سال ۹۸، تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت‌خانه‌های دفاع و مسکن و شهرسازی منعقد شد تا در آن ۱۰۰ هزار واحد مسکن مورد نیاز نیروهای مسلح و بازنشستگان با استفاده از ظرفیت اراضی دولتی، باقیمانده مسکن مهر و بافت فرسوده تأمین شود.

وی افزود: با حمایت‌های دولت و مجلس شورای اسلامی و تأمین بودجه مورد نیاز ،تاکنون ۸۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح جانمایی شده و عملیات احداث ۵۰ هزار واحد با استفاده از ظرفیت زمین‌های مازاد و دولتی آغاز شده است.

ابن‌الرضا تصریح کرد: با توجه به موضوعات تفاهم‌نامه منعقد شده، موضوع احداث مسکن در شورای اجرایی مسکن مطرح و با تأئید وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، از شهریورماه سال گذشته با همکاری شرکت غدیر، طرح صنعتی سازی احداث ساختمان در دستور کار وزارت دفاع قرار گرفت تا بتوان نیازهای داخل کشور را تأمین کرد.

وی اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته، خط تولید احداث صنعتی مسکن که قادر است ساختمانی ۱۲ طبقه با ۶۹ واحد مسکونی را ظرف یک ماه تولید کند، راه اندازی شد که در فازهای بعدی، این ظرفیت قابل ارتقاء است و این طرح تحولی عظیم در حوزه احداث مسکن و مهندسی و معماری ایجاد می‌کند.

طرح صنعتی سازی مسکن وزارت دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح ظرفیت تولید سالانه ۶ هزار واحد مسکونی را دارد.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha