ابتلای سالمندان خراسان رضوی به کرونا کاهش یافت

مشهد- ایرنا- عضو کمیته استانی مبارزه با کرونا گفت: در موج پنجم شیوع کرونا در این استان بر خلاف دوره های قبل شاهد کاهش ابتلای افراد بیش از ۷۵ ساله به این ویروس هستیم.

به گزارش روز سه‌شنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر رزیتا خداشاهی افزود: اجرای واکسیناسیون به موقع این گروه سنی یکی از مهمترین علل کاهش ابتلای آنان به نوع جهش یافته کرونا یا کرونای دلتا است.

وی با بیان اینکه در چند روز اخیر تعداد مراجعان دارای علائم کرونا به بیمارستانهای استان افزایش یافته است ادامه داد: در موج پنجم شیوع کرونا بیشتر شاهد ابتلای افراد کمتر از ۵۰ ساله و جوانان به این ویروس هستیم که لازم است تا زمان اجرای واکسیناسیون همگانی، بار دیگر همه مردم با عزم جدی در راستای پیشگیری و مقابله با این ویروس جهش یافته همت خود را به کار بندند.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: افرادی که هرگونه علائمی نظیر آب ریزش از بینی، گلودرد، سردرد و حساسیت های فصلی دارند باید در اسرع وقت خود را قرنطینه کنند و از حضور در جامعه و محیط های کاری اجتناب ورزند.

وی افزود: برخی با اینکه از ۱۰ روز گذشته دارای علائم ابتلا به کرونا بوده‌اند با تاخیر به پزشک مراجعه کرده‌اند که این امر باعث می‌شود با شناسایی و درمان دیرهنگام بیماری شاهد ابتلای گسترده مردم و جهش بیشتر ویروس باشیم.

دکتر خداشاهی ادامه داد: کاهش ابتلای سالمندان به کرونا در موج پنجم شیوع آن دلیلی بر عدم ابتلای آنان به کرونا نیست بلکه نشان دهنده اثر مثبت واکسیناسیون این گروه سنی می‌باشد که باعث پیشگیری از ابتلا و بستری شدن آنان شده است.

وی گفت: اجرای  واکسیناسیون کرونا از برنامه های مهم حوزه سلامت است و همکاران ما تلاش می‌کنند روند واکسیناسیون در زمان مناسب به سرانجام برسد ولی یکی از مهمترین نکاتی که مردم باید به آن واقف باشند میزان ایمنی زایی ناشی از واکسن دستکم ۲ هفته بعد از تزریق دوز دوم آن است و تا زمان دست یافتن به این هدف رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی الزامی است.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha