هشدار نسبت به افزایش بیماران کرونایی بستری در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به گزارش‌های رسیده موارد مثبت کرونا در استان ۳۶ درصد افزایش داشته که بیانگر روند افزایشی موارد بستری در ۲ هفته آینده است.

غلامرضا شریف‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متوسط روزانه تعداد موارد مثبت ابتلا به کرونا در ۲ هفته اول تیر ماه نسبت به نیمه دوم خرداد امسال در این استان ۳۶ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در موارد بستری هنوز نسبت به خرداد ماه روند افزایشی نداشتیم اما با ادامه روند کنونی با افزایش بستری هم روبه‌رو خواهیم بود.

 دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا گفت: با توجه به اینکه شهرستان نهبندان از چند روز قبل در وضعیت قرمز قرار گرفته در حال حاضر شاهد افزایش موارد بستری بیماران تنفسی و کرونایی هستیم.

وی درباره ورود ویروس جهش یافته کرونا (دلتا) به خراسان جنوبی اظهار داشت: هنوز موردی از این ویروس در استان گزارش نشده اما با توجه به هم مرز بودن شهرستان نهبندان با استان سیستان و بلوچستان به احتمال زیاد این ویروس به نهبندان رسیده است.

شریف‌زاده افزود: وضعیت بیمارستان‌های استان عادی است و مشکلی در بخش بستری نداریم اما باید توجه داشت که عادی انگاری‌هایی که متاسفانه در این روزها شدت گرفته، ممکن است عامل افزایش موارد بستری و بروز وضعیت بحرانی در استان شود.

وی در ارتباط با واکسیناسیون کرونا در استان گفت: تزریق واکسن طبق پروتکل‌های ابلاغی انجام می‌شود و با پیگیری‌های صورت گرفته به زودی شاهد محموله جدید واکسن کرونا به استان خواهیم بود.

با توجه به همجواری خراسان جنوبی با استان‌های قرمز تمهیداتی در ستاد استانی کرونا برای جلوگیری از شروع پیک پنجم در این استان اتخاذ شد که ممنوعیت ورود خودروها با پلاک‌های غیربومی مربوط به استان‌های قرمز رنگ به استان همچنین خروج پلاک‌های بومی از استان و تداوم محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح از جمله آنهاست.

مقرر شد شهرداری‌ها از ساعت ۲۱:۳۰ زمینه خالی شدن پارک‌ها و بوستان‌ها را فراهم کنند.

طرح محدودیت هوشمند مدیریت کرونا نیز کماکان پابرجاست و شهرهایی که تغییر رنگ می‌دهند، متناسب با رنگ‌بندی جدید، محدودیت فعالیت‌های شغلی در آنها اعمال خواهد شد یعنی در شهرستان نهبندان فقط گروه شغلی یک و در شهرهای نارنجی گروه شغلی یک و دو اجازه فعالیت دارند.

براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌های کشور از روز چهارشنبه ۱۶ تیر ماه که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، خراسان جنوبی یک شهرستان قرمز، پنج شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد رنگ دارد.

خراسان جنوبی اردبیهشت امسال از پیک چهارم کرونا عبور کرد و در حال حاضر شهرستان نهبندان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) است، شهرستان‌های بیرجند، درمیان، سربیشه، فردوس و قاینات در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های بشرویه، خوسف، زیرکوه، سرایان و طبس در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha